آموزشپیشنهاد سردبیرعمومی

۵ گام برای جینگل سازی

دنیای تبلیغات- پریسا جورابی- جینگل المانی است در تبلیغات، که بر اثر تکرارِ صدا، آوا، آهنگ یا ترانه ای در تبلیغاتش، باشنیدن آن المان یاد آن برند و یا تبلیغش بیفتید.
با استفاده از جینگل، یک شرکت یا محصولاتش تداعی می شوند
آیامی خواهید یک راه میانبر اما قطعی برای نوشتن و ساختن یک تبلیغ موفق داشته باشید؟پس یاد بگیرید که چگونه یک جینگل جذاب و گیرا بنویسد. شاید نوشتن جینگل زمان زیادی را به خود اختصاص دهد، اما نگران نباشید، به نتیجه اش می ارزد. حتی اگر زمان کوتاهی برای ارایه جینگل خود دارید از ارائه آن طفره نروید، در ۵ قدم ساده می توانید با کمی خلاقیت به یک ترانه خوب برسید.
قدم اول
مشخص کنید که طول زمانی جینگل شما چقدر باید باشد. این زمان می تواند بسته به کوچکی و بزرگی شرکت سفارش دهنده و میزان بودجه تعیین شده تغییر کند.
قدم دوم
ژانر موسیقی خود را مشخص کنید. با توجه به نوع محصول یا خدمت شرکت سفارش دهنده می توانید از انواع مختلف موسیقی از جمله: کلاسیک،پاپ،سنتی، محلی و … استفاده کنید.
قدم سوم
یک هسته مرکزی یا یک جمله اساسی بیابید و یادداشت کنید. به عنوان مثال می توان به جمله  “پشتم گرمه” در تبلیغات ایران رادیاتور یا ایده کلی درست کردن سالاد الویه برای سس مایونز دلپذیر اشاره کرد. سعی کنید جمله ی اصلی را تا آنجا که می توانید کوتاه بنویسید و سپس در ادامه چندین بیت قافیه سازی کنید تا ترانه شما راحت به خاطره ها سپرده شود.
قدم چهارم
نوشته خود را با موزیک هماهنگ کنید. موزیکتان باید شروع و پایان داشته باشد. مواظب باشید که جمله اصلی در وسط قرار گیرد. طوری زمانبندی کنید که جینگل در بهترین نقطه باشد.
قدم پنجم
نتیجه را به تکرار بشنوید و آن را ویرایش کنید تا نتیجه ای در خور خود  و تیم خلاقتان حاصل شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نویسنده مهمان

محتوایی که توسط این اکانت نمایش داده می‌شود توسط سایر افراد نوشته شده است، درصورتی که مایل هستید در دنیای تبلیغات مطلب بنویسید با 09367381322 در تماس باشید

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا