دنیای تبلیغات- پریسا جورابی-
” متفاوت بیندیش.” “Think Different”
این شعار برای اولین بار در یک آگهی تلویزیونی شرکت اپل استفاده شد. در این آگهی گفته می شد:
People who are crazy enough to think that they can change the world, at once they do
” آدمهایی که به قدر کافی دیوانهاند که فکر کنند میتوانند دنیا را تغییر دهند، ناگهان اینکار را میکنند”
این آگهی ادای دینی بود به متفکرینی که مفاخر زمان خود بودند. کسانی که شرایط موجود زمان خود را به چالش کشیدند و جهان را تغییر دادند.
علاوه براین، اشاره ای هوشمندانه و جسورانه به کمپین شرکت” آی بی ام” بود، با عنوان” آی بی امی بیندیش” که برای محصول جدیدشان با نام Thinkpad استفاده شده بود.
چندی نگذشت که شعار” متفاوت بیندیش” در تمام تبلیغات اپل دیده شد. اگرچه اپل محصول ویژه ای را در آن زمان به بازار ارائه نکرده بود.
ولی در زمانی کوتاه ، مردم متوجه این موضوع شدند که اپل فقط یک مدل معمولی و قدیمی کامپیوتر نیست، بلکه بسیار قدرتمند است و در عین حال استفاده از آن ساده و آسان است.
تاثیری که این شعار بر احساس مردم گذاشت همان هدفی بود که اپل آن را دنبال می کرد: اپل یک برند خلاق و پیشرو در تکنولوژی ست. اپل متفاوت می اندیشد، پس یکی از مفاخر زمان خودش است. شما هم متفاوت بیندیشید، یک محصول متفاوت بخرید و در نهایت متفاوت به نظر برسید.
بنا به گفته “فوربس ” ارزش سهام اپل بعد از انتشار این سری از تبلیغات تجاری سه برابر شد. اگرچه این شعار مدت هاست که دیگر استفاده نمی شود اما هنوز بسیاری از کاربران اپل احساس می کنند که حق این را دارند که جزو آن دسته از افرادی باشند که “متفاوت فکر میکنند.”