دنیای تبلیغات- ثریا نوروزی- اگرچه ممکن است برند “کوریگ “بازار آمریکای شمالی را با کافی میکرهای تک نفره اش احاطه کرده باشد، اما آنها جورج کلونی را ندارند. نسپرسو که اکنون تحت مالکیت شرکت “نسله اس ای”است بزرگترین اقدام بازاریابی خود در آمریکای شمالی با کمک جورج کلونی را آغاز کرده است. جورج که از سال ۲۰۰۶ تاکنون این برند را در اروپا ترویج داده است، حضور در این تبلیغات را به شرط تعهد و پایبندی این برند در قبال یکی از ارزشهای آن که کاهش درد و رنج در سودان میباشد، پذیرفته است.
در اولین کمپین ایالات متحده که “روز آموزش “نام دارد، جورج کلونی در یک لباس خنده دار، به همراه چند تن از دیگر چهره های معروف چون دنی دویتو ایفای نقش میکند. این کمپین شامل تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات چاپی و دیجیتال، یک فیلم اینترنتی مشارکتی، رسانه های اجتماعی و یک میکروسایت میباشد. در تبلیغ تلویزیونی این کمپین، جورج کلونی به دویتو “تشخیص مزه خوب” را آموزش میدهد.
آنچه که در این اسپات تلویزیونی رخ میدهد: جورج کلونی که یک لباس ژنرال جنگ را به تن دارد، وقتی که در صف ریختن قهوه برای خود است، دویتو را که لباس ناپلئون به تن دارد ملاقات میکند. دنی دویتو از یک قوری قهوه عتیقه و قدیمی برای خود قهوه میریزد در حالیکه جورج برای خود نسپرسوی تازه میریزد. دویتو -و البته سایرکاراکترها هم- که کاملا تحت تاثیر انتخاب قهوه جورج قرارگرفته اند از او میخواهد که او را به نسپرسو معرفی کند. جورج با جذابیت خاص خود که شاخصه اوست قبول میکند که “هنر تشخیص مزه” را به او آموزش میدهد، از مرحله انتخاب قهوه تا زیبایی رقص تانگو در یک لباس بسیار شیک. در نهایت حتی خود جورج هم تحت تاثیرقرار میگیرد. از طریق این ایفای نقش دونفره که جنبه آموزشی و کمدی دارد، جورج کلونی و دویتو قصد دارند نشان دارند چگونه هرشخصی میتواند یک فنجان قهوه خاص تر از دیگران را تجربه کند.
و اما تبلیغات نسپرسو در مطبوعات به نوعی دعوت به سبک زندگی شیک نسپرسویی و بازتاب تعهد شرکت دارنده برند به عرضه قهوه با بالاترین کیفیت است. این در حالیست که تنها ۱ تا ۲ درصد از محصولات قهوه در جهان مطابق با الزامات کیفی و رایحه ای که برندشان قول داده هستند.
از طرف دیگر تبلیغات چاپی نسپرسو همگی در مورد سادگی و پیچیدگی زندگی معاصر هستند. فضای تبلیغ یک اتاق مدرن در یک آپارتمان لوکس در یک برج مسکونی است. جورج کلونی که کت و شلواری خاکستری به تن دارد بر روی یک کاناپه بسیار خاص و لوکس لم داده درحالیکه از نوشیدن نسپرسوی خود لذت میبرد و در عین حال چشم انداز مقابلش و “هنر ساده ذائقه خوب داشتن” را درک میکند.
هماهنگی و یکپارچگی در انتقال مفهوم لاگژری و لذت بردن از زندگی که لذت داشتن هنر ذائقه خوب نمود بارزی از آن است در تمام اشکال تبلیغات نسپرسو اعم از تبلیغات تلویزیونی، تبلیغ در مطبوعات و …کاملا نمایان است.
مدیر اجرایی نسپرسو معتقد است با توجه به وسعت زیاد ایالات متحده برای تاثیرگذاری در بازار آن نیاز به یک حامی و عامل تاثیرگذار قوی دارد که حضور جورج کلونی تضمین کننده این موضوع است.
خانم نوروزی بسیار زیبا و دقیق نگارش کردید
لذت بردم
سپاس خانم نوروزی
بسیار از این مطلب لذت بردم
جناب نوریان و خانم جلوه
از لطف و توجه شما ممنونم بویژه خانم جلوه که مطلب اوریجینال رو در اختیار من قرار دادند.