دنیای تبلیغات- آناهیتا جلوه- آقای محقق در دفتر روزنامه شرق نشسته بود که سر صحبت غذاهای تکراری و فست فودهای هر روزه باز میشود، همکاری پیشنهاد میکند که به سایت مامان پز بروند و از این سایت غذا تهیه کنند.فقط باید بدانی که غذا را باید از روز قبل سفارش بدهی که مامان ها فرصت پخت غذا را داشته باشند، سفارش غذا روز چهارشنبه برای شنبه گذاشته میشود.
نهار شنبه ی آقای محقق روی میزشان با بسته بندی بقچه پیچ می آید، حس خبرنگاری آقای محقق گل میکند و با حس پسرانه اش عکس نهار ارسال شده و توضیح کوتاهی را در مورد سایت، بسته بندی دوست داشتنی و غذای خوشمزه مینویسد!
ظرف چند ساعت استتوس آقای خبرنگار، بی هیچ قصدی برای خبر سازی،۴۱۷۸ لایک میخورد، ۲۳۷ نفر در مورد غذای مامان پز نظر میدهند و ۵۰۸ بار آن را به اشتراک میگذارند.آقای صدرا محقق، ستاره نیست و شهروندی ست با حدود مشخصی ارتباطات که منجر شده به نه هزار نفر فالوور و ۹۰۰ دوست که من افتخار دارم یکی از آنها باشم.
خبر را میبینم، احساسات مامان دوستانه ام قلقلک میشود و میگذرم…
کمتر از ۴۸ ساعت بعد، در گروه تخصصی تبلیغاتی یک لینک گذاشته میشود که این وب سایت را ببنید ایده های جالبی دارد، لینک را باز میکنم و ” مامان پز”!
سایت ساده و تر تمیزی که شماره ات را میگیرد و می گوید دلت میخواهد کدام مامان برایت غذا بپزد.
اگر بخواهم از ایده بکر و جذاب و ویژگی مورد ارزش برای مخاطبی که در این فضاهای کم احساس، دور از هم و پر دلتنگی برای خانه و خانگی، کافی است نام هوشمندانه مامان پز را بشنود تا دلش برود بگذرم.
و اگر نخواهم راجع به هویت خانگی بودن که با بسته بندی به شدت خانگی و بقچه پیش آن ارتباط برقرار کرده و حسابی در ذهن مخاطب مینشیند چیزی نگویم، باید در مورد اثرات عجیب و غریب سوشال مدیا بنویسم.
ابزاری که برند های بزرگ ما بطرز باور نکردنی فراموشش میکنند و جدی نمیگیرندش خبر سازی و محتوا سازی در فضای آنلاین است. با هیچ هزینه ای، یک خبر در مورد یک محصول خوب ایده پردازی شده و خوب طراحی شده، آنقدر با سرعت دهان به دهان میشود که مدیر سایت مامان پز میگردد و میگردد تا دلیل هجوم یکباره سفارش ها به سایتش را کشف کند و میرسد به خبر یک خبرنگار که فقط قصدش به اشتراک گذاشتن حال خوبش بوده است.
دیجیتال مارکتینگ، نفوذ در سایتهای اجتماعی ابزار ارزانی ست که فقط کمی خلاقیت نیاز دارد و مدیریت ارتباطات، آقایان و خانمهایی که رسانه های چند ده میلیونی اجاره میکنید، لطفا به هجمه ی تاثیر کاری به این سادگی به این خوشمزگی توجه کنید!
ابزاری که نه تنها کم هزینه و البته اثر گذار است، قابلیت ردیابی و دیتا ماینینگ دارد، قابلیتی که در طراحی محصول، ایده پردازی پیام های تبلیغاتی و حتی انتخاب طرح و ابزار ارتباطی نمیبینیمش.
ضمنا مامان ها نشان دادند برای خوب دیده شدن و زیاد دیده شدن حتما لازم نیست وسط بازی فوتبال پرید، کافیست درست بازی کرد!
چه مطلب خوبی، ممنون خانم جلوه، گرسنه مون شد…مامان های ایرانی تو آشپزی حرف ندارن
سپاس خانم پورمحمد عزیز
دستپخت مامان خوردن و داشتن واقعا غنیمتی ست که کمتر داریمش این روزها
سلام
از خواندن مطلب زیبای شما لذت بردم
متشکرم
سلام خانم محمدی عزیز
لطف شماست
ممنونم از وقتتون
سلام
مطلبی هوشمندانه و به موقع
از سایت خوب دنیای تبلیغات ممنونم
پاینده باشید
جنای سیروانی عزیز
سپاس از حسن توجهتون
رفتارشون خیلی غیر حرفه ای است ؛ دو روز پیش وقتی همسرم بابت شور و غیرقابل خوردن بودن قورمه سبزی مامان مستانه با مامان پز تماس گرفت نه تنها قبول نکردند که غذا را مرجوع کنند و خودشان بررسی کنند حتی گفتند شما که ناراضی هستید چرا از ما غذا می گیرید و دیگه غذا نگیرید !!! و بعدش هم کلا اکانت مارو در سایت بستند !!!
برای من که صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستم و خوب می دانم که یک مشتری ناراضی چه سرمایه ای برای فهمیدن نقاط ضعف سیستم هست خیلی رفتار مامان پز عجیب بود !
دوستان توجه کنید که ما مشتری ۹ ماهه ی مامان پز بودیم که حداقل در این مدت ۲۰۰ پرس غذا از شون گرفته ایم و با ما اینجوری برخورد کرده اند و توجه کنید که اگر از مامان پز غذا بگیرید و غیر قابل خوردن باشه می گن چون ما از مامان ها نمی تونیم پولی پس بگیریم پس پول شما رو هم نمی تونیم پس بدیم و حتی غذای دیگری هم نمی تونیم براتون بفرستیم چون غذاها روز قبل به تعداد پخته شده و اضافی نداریم
اتفاقا خیلی هم خوب دارن کار میکنن.هم غذاها خوبه و هم برخورد پرسنل.حالا من نمیدونم واسه شما چه برنامه ای پیش اومده که تو هر وبسایت و اینستاشون رفتی این مطلب رو نوشتی.یه کم منصفانه به قضیه نگاه کنیم.من و همکارانم خیلی راضی هستیم
از همین دروغی که نوشته اید مشحص است از خود مامان پز هستید ( من اصلان در اینساتگرام تا حالا لاگین هم نشده ام چه برسد روی اینساتگرام مامان پز کامنت بذارم !!! ) لطفا به جای این وقتی می گذارید تا وجهه ی فکاهی مامان پز را ترمیم کنید روی برخورد با مشتریان تان ، کیفیت غذاهایی که می فروشید و نحوه ی جلب رضایت مشتری تان کار کنید تا موفق شوید
سایر مشتریان شما هم مردمی هستند که درک و شعور دارند و می توانند قیمت بالای شما در برابر کیفیت متغیر غذاهایتان را تشخیص دهند و شما هم که کلا هیچ مسئولیتی را قبول نمی کنید !
خیلی خوب تحلیل کردید ممنون