دنیای تبلیغات- سمانه پور محمد- چهارشنبه شب در بخش خبر ساعت ۲۲ شبکه ۳، یک تیتر خبری توجه ام را جلب کرد: مجسمه مهدی یراحی به بازار آمد.
آن لحظه چیزی که به سرعت از ذهنم عبور کرد این بود که این همه مشاهیر، شخصیتهای برجسته در عرصه علم، هنرو…در کشور وجود دارد، چگونه مجسمه یک خواننده که (با کمال احترام) شاید هنوز درجه اول و دوم هم نباشد ساخته شده است!
اما آنچه که گوینده خبردر ادامه مطلب عنوان کرد، حداقل برای من تعجب برانگیز بود. آلبوم موسیقی «مثل مجسمه» با صدای مهدی یراحی از سوم تیرماه در سراسر کشور منتشر شد. این خوانندهی پاپ در سومین آلبوم رسمی خود ۱۲ قطعه با نامهای «مثل مجسمه»، «آشوب» و…
در سالهای اخیر و در این روزها آلبومهای موسیقی زیادی از خوانندگان مطرح کشور به بازارآمده است که فروش خیلی خوب و قابل قبولی داشته اند اما تاکنون تقریبا بی سابقه بوده است که یک آلبوم موسیقی در یک بخش خبری پر بیننده از رسانه ملی تبلیغ شود.
همانطور که صدا و سیما برای تبلیغ تیزر فیلمهای مختلف استثناء قایل می شود و همیشه عده ای از تهیه کنندگان برای عدم پخش تیزر و تبلیغات فیلمشان از این حرکت مغرضانه رسانه ملی شاکی بوده اند، این بار هم شاهد این حرکت در عرصه موسیقی هستیم!
جالب اینجاست این خبر در حالی به شکلی عجیب روی آنتن رفته است که لغو بعضی کنسرت ها در فضای موسیقی سر و صدای زیادی به پا کرده است.
به نظر می رسد همچنان مشکلات مالی تلویزیون به شکلی است که برخی قوانین نوشته و نانوشته را می توانند چشم پوشی کنند!
جالب تر اینجاست که اسم آلبوم مثل مجسمه است ولی خبر به گونه ای تنظیم شده بود که با تغییر اسم آلبوم جذابیت هم اضافه شود.
به هر حال این آلبوم با حمایت گسترده رسانه ها وارد بازار شده است.
اینکه چرا فقط یک آلبوم موسیقی خاص و یا شاید بعد ازاین آلبومهای خاص!!! از تلویزیون تبلیغ شوند آن هم از یک بخش خبری !!!خود جای سوال دارد؟؟؟
خیلی مطلب جالب و عجیبی بود برام.امیدوارم یه روز واقعا برابری حرف اول رو بزنه.خسته نباشید.و بابت سایتتون و فعالیت های خوبش بهتون تبریک میگم
با سلام و عرض ادب
البته بنده هفته گذشته نیز در اخبار ساعت ۲۲ خبر انتشار آلبوم آقای زندوکیل را نیز شنیدم.
به نظر خیلی از قوانین و عرف ها تغییر پیدا کرده است.