کدام پسر بچه ای را می شناسید که در کودکی عشق موتور و ماشین نداشته باشد، بیشتر ما مردها در کودکی از بازی با موتور و ماشین اسباب بازی، همانقدر لذت برده ایم که شوماخر از رانندگی در فرمول یک! پسرها در نوجوانی بیشتر عشق موتور سواری دارند، شاید به این خاطر که موتورسیکلت جانشین بهتری برای دوچرخه شان است که چون بزرگ شده اند، دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند بنابراین باید دوچرخه شان را کم کم راهی گوشه زیر زمین کنند. شاید هم موتورسیکلت برایشان جسارت و هیجان بیشتری به ارمغان می آورد. ماجرا هر چه که هست، شرکت هوندا در این تبلیغ به بهترین شکل از عشق پسرها به موتور سیکلت برای تبلیغ محصولش استفاده کرده است. همانطور که می بینید، بچه ها با وسایل معمولی دم دستشان،(سطل آشغال، چراغ مطالعه، بالش و …) یک موتور سیکلت ساخته اند، به همین راحتی!
آگهی فضای یک خانه معمولی را نشان می دهد، که در اطراف کمی تیره تر است تا روی بچه ها که با لباس روشن در وسط کادر قرار گرفته اند، تاکید بیشتری شود، در بالا ی تصویر، لوگوی هوندا قرار گرفته و زیرش نوشته شده: قدرت رویاها! و به این وسیله، رویاها (با تمام معانی مثبتی که در آن مستتر است) به هوندا ارجاع داده شده است. این یعنی که هوندا، شما را به همین راحتی که می بینید، به رویاهای کودکی تان می رساند و البته این می تواند اشاره ای به این مفهوم هم باشد که برای رسیدن به آرزوهایتان باید از همان کودکی تلاش کنید.
حالا بیایید با دقت بیشتری به جزییات نگاه کنیم: لباس بچه ها کثیف شده، این یعنی که بچه ها به سختی کار کرده اند و لباس سفید بچه ها باعث شده تا این کثیفی راحت تر دیده شود. قسمتی از جعبه ابزار بچه ها در سمت راست آگهی مشخص است و بچه ها هنوز آچار در دست دارند، انگار همین الان از کارشان فارغ شده اند. پشت سربچه ها کتابخانه ای پر از کتاب قرار دارد. همه اینها در کنار هم، باعث شده تا در تلالو نوری که از بالا به بچه ها تابیده، ما آنها را به شکل مهندسینِ پرکار (لباسهاس کثیف) و دانشمندِ (کتابخانه پشت سرشان) شرکت هوندا ببینیم که بعد از مدتها تلاش، پشتکار و تحقیق و با پشتوانه علمی، چنین محصولی را خلق کرده اند. میمیک چهره بچه ها هم بامزه است، انگار از اسباب بازیشان راضی نیستند، دو دلند و هنوز نمی دانند ادامه بدهند یا نه! اما به نظرم آنها به کارشان ادامه خواهند داد و رویای بعدیشان را خواهند ساخت.
در پایین آگهی، تصویر واقعی همین مدل موتورسیکلت قرار گرفته و کنارش نوشته شده: بالهای طلایی جدید و اسباب بازی مورد علاقه شما چیست؟ انگار هوندا می خواهد به ما بگوید، هر چیزی که شما از کودکی تا بزرگسالی آرزو می کنید، برای ما مثل ساختن یک اسباب بازی است و ما می توانیم آن رویا را برایتان بسازیم، به همین راحتی!
(این مطلب از سوی دنیای تبلیغات، با حمایت مالی شبکه تبلیغات(ای نتورک)٬ که یک سرویسدهنده آنلاین برای تبلیغات اینترنتی است تهیه شده است.)