دنیای تبلیغات- ثریا نوروزی- برای اینکه جوانان اهل مد هم بتوانند لذت رانندگی با اتومبیل های بی امی و را تجربه کنند، این کمپانی اتوموبیل های Active E خود را در چندین ایستگاه از جمله فرودگاه های بزرگ برای چندین ساعت اجاره میدهد. این اتوموبیل ها که با هزینه ای در حدود ۳۹ دلار قابل اجاره هستند در خیابانهای اصلی و پر تردد Bay Area ، پارک شده اند و افراد مجبور نیستند لزوما اتوموبیل را به همان ایستگاهی که آن را اجاره کرده اند تحویل دهند. این طرح در ادامه برنامه قبلی این کمپانی تحت عنوان Drive now که در سانفرانسیسکو، سیلیکون ولی و از دو سال پیش آغاز شده است اجرا میشود. بی ام و با این طرح وارد قلمرو Zipcar کمپانی اجاره دهنده اتوموبیل شده است. علاقمندان به اجاره این اتوموبیل ها میتوانند با استفاده از اپلیکیشن Drive now وارد وب سایت شده و محل هایی را که این ماشین ها پارک شده اند را شناسایی کرده، اتوموبیلی برای خود رزرو کرده و محل های پارک تایید شده را مکان یابی کنند.
همچنین تعداد ۸۰ اتوموبیل به ناوگان اتوموبیل های این طرح افزوده خواهند شد تا تعداد کل آنها به ۱۵۰ عدد برسد. بی ام و از اعضای این طرح خواسته است که طی یک مسابقه در تویتر و فیس بوک این خودروها را نامگذاری کنند.
از نظر یکی از شرکتهای مشاوره برند، این حرکت بی ام و یک اقدام متهورانه و هوشمند است که موجب شهرت بیش از پیش این برند میشود. برندی که آماده ریسک کردن و کشف اشکال جدید جابجا شدن در سطح شهر است. از دیدگاه آنها مشتریان خرید اتوموبیل های بی ام و و مشتریان اجاره این اتوموبیل ها دو بازار مجزا از هم محسوب میشوند. به نظر میرسد اجاره کنندگان این اتوموبیل ها طبقه بندی جدیدی از مشتریان را تشکیل میدهند که یا مایل به خرید اتوموبیل این برند نیستند و یا مالکیت دائمی این ماشین برایشان توجیه اقتصادی ندارد. بنابراین بی ام وبا این ابتکار یک طبقه جدید از نیاز متفاوت مشتری را شناسایی کرده است.
(این مطلب از سوی دنیای تبلیغات، با حمایت مالی شبکه تبلیغات٬ که یک سرویسدهنده آنلاین برای تبلیغات اینترنتی است تهیه شده است.)