اخبارپیشنهاد سردبیرعمومیمعرفی

فرا برندها و مسولیت های اجتماعی + ویدیو / سوپرمن، بت من، اسپایدر من و آلیس درشیمی درمانی به کودکان کمک میکنند / برنده جایزه مسابقه ۲۰۱۴ D & AD Awards

دنیای تبلیغات-ثریا نوروزی– گفته میشود اولین قدم در درمان سرطان این است که به درمان آن اعتقاد داشته باشیم. در یکی از مراکز درمان سرطان، بزرگترین چالش پزشکان با کودکان حفظ روحیه بچه های بیمار علی الخصوص در زمان انجام شیمی درمانی بوده است. بنابراین برای اینکه به بچه ها کمک کنند که درک بهتری از درمان خود داشته باشند و کمتر دچار وحشت شوند تیمی از یک آژانس تبلیغاتی  طی کمپینی نسخه دوستانه تری از شیمی درمانی را برای بچه ها ایجاد کردند. به این صورت که کاورهای مخصوصی تولید شدند که بر روی آنها برچسب هایی از لوگوی شخصیت های دوست داشتنی انیمیشنی مانند سوپرمن، بت من ، اسپایدرمن و …چسبانده شده بود.داروی شیمیایی که قرار بود به صورت سرم به داخل رگ کودک تزریق شود (سرم های IV ) در درون کاور قرار داده شد و اینگونه به کودک بیمار القاء گردید که با دریافت این ماده آنها مثل شخصیت های قهرمان نیروی خارق العاده خواهند یافت تا همانند سوپرمن، بت من و اسپایدرمن با بیماریی مثل سرطان مبارزه کنند.

superformula hed 2013 در فرا برندها و مسولیت های اجتماعی + ویدیو / سوپرمن، بت من، اسپایدر من و آلیس درشیمی درمانی به کودکان کمک میکنند / برنده جایزه مسابقه 2014 D & AD Awards

 

در این کمپین بسیار تاکید شد که به کودکان دروغ گفته نشود و حقیقت از طریق تشبیه آنها به شخصیت های فوق بشری گفته شود  تا به راحتی مسئله درمانشان را درک کنند. به این ترتیب کودک آموخت که ابرقهرمانانی که دوستشان دارند از یک فرمول عجیب غریب بوجود نیامده اند و یا اهل سیاره دیگری نیستند بلکه توسط پزشکان تولید میشود و اینگونه آنها هم مثل ابرقهرمانان با شخصیت زشت که همان بیماریشان است مبارزه کرده و پیروز خواهند شد.

برای اینکه تاثیر این کمپین بیشتر شود بخشی که کودکان در آن بستری بودند شبیه فضای کارتون شخصیت های قهرمانی تزیین شد و نام تک تک کودکان بیمار بر روی دیوارهای بخش نوشته شد و ورودی مخصوصی شبیه به وردی که ابرقهرمانان از آن وارد میشوند تعبیه گردید. همان طور که بازاریابان و دست اندرکاران تبلیغ سعی میکنند مصرف کنندگان تجربه اصیل و واقعی از محصول یا خدمات را داشته باشند، عوامل این کمپین نیز تلاش کردند که فضای ابرقهرمانی را برای کودکان مبتلا به سرطان بازسازی کنند تا اینگونه به آنها نیرو و شجاعت مبارزه با بیماری ببخشند.

superformula-more

این کمپین جایزه مسابقه ۲۰۱۴ D & AD Awards را از آن خود کرد.

Superformula2

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ثریا نوروزی

کارشناسي ارشد مديريت راهبردي کسب و کار با گرايش بازاريابي ,کارشناسي ارشد آموزش زبان انگليسي و كارشناسي زبان فرانسه ,مسئول خريدهاي خارجي شرکت مارگارين

نوشته‌های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    از این مطلب زیبا واقعا لذت بردم
    کاش ایران هم از این کمپین ها انجام دهد
    ممنون از سایت خوب شما و خانم نوروزی

  2. خانم صمدیانی عزیز

    از لطف و توجه سرکار به سایت دنیای تبلیغات ممنونم. امیدوارم مطالب آتی بیش از پیش رضایت خاطر شما را فراهم کند.
    ثریا نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا