دنیای تبلیغات- علیرضا نصرتی- این آگهی زیبا، ساده و در عین حال خلاقانه، مربوط به یک تولید کننده گل است. اگر این آگهی قرار بود در ایران کار بشود، احتمالا با چنین شعارهایی روبرو می شدیم: از تولید به مصرف، انواع و اقسام گلها را از ما بخواهید. گلهای متنوع از تمام نقاط جهان، ارزانتر از همه جا. گل فروشی عباس آقا و شرکاء، با انواع گلهای آپارتمانی، مجلسی و تزیینی، در خدمت شماست. تاج گلِ عروسی و عزایتان را به ما بسپارید. هر آنچه شما بخواهید ما داریم. ما زندگیتان را گلستان می کنیم. و هزار شعار معمولی، تکراری و بی تاثیر دیگر! اما در این آگهی، فقط سه تا گلدان، در اندازه های متفاوت گذاشته شده، و خیلی ساده روی آن نوشته شده: “دقیقا چقدر از دست شما عصبانیست؟ ”
این فروشده خوش ذوق، با این آگهیِ زیرکانه، به تنوع گلهایش اشاره کرده و این خلاقیت آنقدر شیرین است که ما را تحت تاثیر قرار می دهد. از طرف دیگر، تبلیغ برای فروش محصول (گل) در این آگهی در درجه دوم اهمیت قرار گرفته, انگار این آگهی، یک آگهی فرهنگی است که می خواهد یک صفت خوب ( آشتی کردن و مهربانی) را تبلیغ کند و نه یک محصول را. همین حس مثبت و دوستانه ای که در شعار است، بر روی ما تاثیر می گذارد. ما با دیدن این آگهی حس نمی کنیم که دارد یک کالا را تبلیغ می کند، در صورتی که دقیقا دارد همین کار را انجام می دهد. این آگهی از آن دسته آگهی هاست که مستقیم، قلب و احساس ما را نشانه می گیرند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]