اخبارعمومی

رسوایی برندهای جهانی در چین بدلیل وجود سرب در آنها

دنیای تبلیغات – تخلفات برخی از برندهای مطرح محصولات غذایی موجب شده تا سطح اعتماد مصرف کنندگان در چین کاهش یافته و خواستار جایگزینی اینگونه محصولات با انواع قابل اعتماد داخلی شوند.بنابر گزارش های منتشره توسط منابع خبری وجود سرب در برخی محصولات برندهای مطرح مواد غذایی در چین به اثبات رسیده و شهروندان عدم نظارت دقیق از جانب دولت را علت روند افزایشی مذکور می دانند. برخی دیگر نیز نبود زیرساخت های کنترل سلامت مواد غذایی را به عنوان چالش اصلی معرفی می کنند.

به گزارش دنیای تبلیغات به نقل از پول‌نیوز، این در شرایطی است که چین یکی از بزرگترین بازارهای مصرف محصولات غذایی در جهان را به خود اختصاص داده و با توجه به میزان جمعیت این کشور، مساله مذکور به یک چالش بزرگ مبدل شده است. هم اکنون پرسشی که در محافل خبری چین مطرح شده، بر این اساس است: آیا دولت چین قادر خواهد بود تا امنیت غذایی را برای شهروندان خود تامین کند و در آن سوی ماجرا، آیا مصرف کنندگان چینی می توانند به سلامت محصولات غذایی وارداتی اعتماد کنند؟

در ادامه نگاهی به اتهامات وارده به بزرگترین برندهای جهانی مواد غذایی در چین طی سالیان اخیر خواهیم داشت.

۱.  H.J. Heinz/ اچ .جی.هاینز
98853 783 در رسوایی برندهای جهانی در چین بدلیل وجود سرب در آنها

دفتر مرکزی این برند مطرح محصولات غذایی در آمریکا قرار دارد و یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان مکمل های غذایی کودکان در چین است. در مکمل های غذای کودک این برند سطوح بیش از حد سرب مشاهده شده است.در ایران این برند بیشتر با سس های کچاپ آن شناخته می شود.

۲٫  OSI Group/ گروه او اس آی
 98854 230 در رسوایی برندهای جهانی در چین بدلیل وجود سرب در آنها

دفتر مرکزی این گروه تجاری در ایلینوی آمریکا قرار دارد و صاحب چندین برند مطرح در بازار محصولات غذایی است. او اس آی به توزیع گوشت بسته بندی شده نامرغوب و فاسد( مرغ و گاو) در بازار چین  و همچنین مشارکت در تامین مواد پروتئینی نامناسب برای رستوران های زنجیره ای در چین متهم است.

۳٫   KFC / کی اف سی
family meals در رسوایی برندهای جهانی در چین بدلیل وجود سرب در آنها

رستوران های زنجیره ای کی اف سی اخیرا با اتهام استفاده از گوشت فاسد و تاریخ گذشته مواجه شده اند.علاوه بر این در ژوئیه۲۰۱۳ از یک تکه “یخ” مصرفی در شعبه پکن این برند نمونه برداری شد که در آن باکتری هایی مشابه آنچه که در آب توالت وجود دارد! کشف شد.

۴٫  McDonald’s / مک دونالد
98856 288 در رسوایی برندهای جهانی در چین بدلیل وجود سرب در آنها

این برند مطرح جهانی در چین با اتهاماتی مانند استفاده از گوشت مرغ هورمونی(با رشد سریع) و تامین سوسیس و همبرگر از منابع نامطمئن مواجه شده است.

۵٫  Starbucks / استارباکس
 98857 352 در رسوایی برندهای جهانی در چین بدلیل وجود سرب در آنها

دفتر اصلی این برند مطرح جهانی و بزرگ ترین کافی شاپ زنجیره ای جهان در سیاتل آمریکا قرار داد.در سال۲۰۱۳ استارباکس چین به استفاده از آب نامناسب برای تهیه قهوه متهم شد.

۶٫  Pizza Hut / پیتزا هات
98858 243 در رسوایی برندهای جهانی در چین بدلیل وجود سرب در آنها

دفتر مرکزی رستوران زنجیره ای بین المللی پیتزاهات در آدیسون تگزاس قرار دارد. این برند مطرح نیز به استفاده از منابع پروتئینی تاریخ گذشته در شعب چین خود متهم شده است.

۷٫  Wal-Mart / وال مارت
98859 915 در رسوایی برندهای جهانی در چین بدلیل وجود سرب در آنها

در ژوئن ۲۰۱۴ فروش ۱۱ نوع ماده غذایی در فروشگاه های زنجیره ای وال مارت متوقف شد. این مواد غذایی به آلودگی های مانند کادمیوم، سرب و … متهم شده اند.در سال۲۰۱۳ نیز اتهام فروش گوشت غیرمجاز متوجه وال مارت شده است.

۸٫  Fonterra/ فونترا
tanker1 در رسوایی برندهای جهانی در چین بدلیل وجود سرب در آنها

از آگوست سال گذشته اعتماد مصرف کنندگان چینی به محصولات لبنی فونترا از نیوزلند از دست رفت.بنا بر آزمایشات برخی از محصولات این برند حاوی مقادیری از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ایجادکننده بیماری بوتولیسم بوده است.

۹٫  Hero Nutradefense / هیرو نوترادیفنس
98861 346 در رسوایی برندهای جهانی در چین بدلیل وجود سرب در آنها

در مارس۲۰۱۳ گزارش هایی مبنی بر آلودگی شیرخشک های این برند هلندی منتشر شد.در آزمایشات مشخص شد که این برند از فرمول ناشناخته و موارد تاریخ گذشته برای تولید شیرخشک های خود استفاده کرده است.

گفتنی است در پرونده مربوط به گوشت های تاریخ گذشته مصرفی در رستوران هایی مانند پیتزا هات و مک دونالد-چین- پای یک تامین کننده چینی از شانگ های درمیان بوده است که فعالیت آن توسط مراجع مربوطه در چین متوقف شده است. بنا بر گزارش های رسمی، این  شرکت تحویل دهنده فرآوردهای پروتئینی در شانگ های، گوشت های گاو و جوجه مرغ های فاسد و تاریخ گذشته را باردیگر فرآوری کرده و سپس در اختیار عرضه کنندگان زنجیره ای اغذیه آماده (فست فود) آمریکایی در چین قرار داده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

سمانه پور محمد

کارشناس ارشد ارتباطات ,کارشناس رسانه و زبان انگليسي ,ويراستار کتب تخصصي بازاريابي

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا