دنیای تبلیغات- شایان شلیله- چند وقت پیش یک مشتری٬ برای کمپین تبلیغات خودش٬ تمایل داشت که همزمان با تبلیغات کلیلی و دیگر روش ها٬ تبلیغات بنری در چند تا سایت بزرگ را تجربه کند٬ این تجربه نه تنها شیرین نبود٬ بلکه تجربه ی خیلی تلخی رو به همراه داشت.
در تبلیغات اینترنتی٬ یکی از ساده ترین روش ها که می شود بازگشت سرمایه را حساب کرد٬ بررسی قیمت تمام شده برای هر کلیک ورودی هست که به آن Cost Per Click گفته می شود. یعنی تقسیم پول پرداختی برای آن فضای تبلیغاتی تقسیم بر تعداد کل کلیک هایی که وارد سایت شدن. یعنی اگر شما برای یک باکس تبلیغاتی٬ مبلغ یک میلیون تومان پرداخت کردید و در کل ۱۰۰۰ تا کلیک وارد سایت شما شده٬ قیمت تمام شده هر کلیک برای آن سایت می شود ۱۰۰۰ تومان.در نمونه واقعی ما دیدیم که وقتی شما برای تبلیغات در سایت X حتی از خوشحال باشید که تبلیغ ۲ میلیون تومانی رو با ۵۰درصد تخفیف گرفتید٬ یعنی در کل ۱ ملیون تومان پرداخت کردید٬ نباید از این موضوع غافل بشید که هزینه تمام شده هر کلیک برای شما چند در آمده است٬ یعنی اگه در کل ۱۴۰۸ کلیک دریافت کرده باشید٬ قیمت تمام شده هر کلیک ۷۱۰ تومان٬ حالا اگه شانس تخفیف گرفتن نداشته باشید قیمت تمام شده هر کلیک برای شما ۱۴۲۰ تومان در می اید.
به نظر شما قیمت تمام شده یک کلیک از ۷۲۰ تومان تا ۱۴۲۰ تومان!!! مناسب هست؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
مرسی شایان جان.
خیلی خوبه که شما هم توی دنیای تبلیغات همکاری میکنی.
دنیای تبلیغات مثل اینکه داری قوی شروع میکنه.
مرسی بچه ها.