وظایف شرکت های تبلیغاتی:
۱٫ برنامه ریزی حساب:
شرکت تبلیغاتی معمولا دارای برنامه ریزهای حساب هستند که با مشتریان و کانون ارتباط مستقیمی دارند. این افراد مطمئن می شوند که نیازهای مشتریان در اختیار تیم پژوهش و تیم خلاق قرار گرفته است.
آنها همچنین باید مطمئن شوند که اطلاعات ضروری به مشتریان انتقال می یابد. برنامه ریزی حساب جایی است که شرکت تبلیغاتی تعامل اولیه خود با مشتریان را آغاز می کند.
۲٫ تحقیقات بازاریابی:
کانون های تبلیغاتی برای توسعه مشخصه های بازار هدف خود از طریق تحقیقات بازاریابی با شرکت ها همکاری می کنند. معمولا این کانون ها زمان زیادی را برای تحقیق و بررسی مشتریان انجام می دهند تا به خوبی بدانند این افراد چه محصولی می خرند و چه چیزی آنها را به خرید تشویق می کند.
۳٫ تحقیق در مورد بازار:
برای شناخت رقبا، مدیران حسابداری در شرکت تبلیغاتی بازار هدف را مورد بررسی قرار می دهند، رقبای موجود را شناسایی می کنند و تاکتیک های بازاریابی آنان را شناسایی می کنند. از طریق تحقیق در مورد بازار، کانون های تبلیغاتی می توانند فاکتورهای سیاسی، اجتماعی، فنی و اقتصادی را شناسایی کنند که ممکن است بر روی کمپین مشتری تاثیرگذار باشد.
۴٫ خلاقیت:
شرکت تبلیغاتی به خاطر خروجی خلاقانه خود که می تواند شامل طراحی سایت، متن تبلیغاتی، تبلیغ در مجله ، رادیو ، تلویزیون باشد شناخته شده و مشهور است. رسانه تبلیغاتی معمولا در هر کمپینی متفاوت است. طراحان گرافیک، طراحان سایت، نویسندگان، ویراستاران و مدیران خلاق یک شرکت تبلیغاتی را به محلی خلاق تبدیل کرده اند.
۵٫ فروش فضای تبلیغاتی:
کانون های تبلیغاتی تنها عناصر تبلیغاتی را برای مشتریان خود ایجاد نمی کنند. این افراد بینشی را در مورد رسانه های موثر برای معرفی محصولات، خدمات یا رویدادها نیز در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. در این فرایند، آنها تلاش می کنند مکان قرار گیری تبلیغات مشتریان چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین را امن سازند. آنها مقررات را بررسی می کنند و سعی می کنند بهترین شیوه را برای داشتن تبلیغاتی موثر انتخاب نمایند.
بخش اول : وظایف شرکت های تبلیغاتی
بخش دوّم : انواع شرکت های تبلیغاتی
منبع : اسلایدشیر / ترجمه : کانون تبلیغاتی کروشه