اخبارپیشنهاد سردبیر

نگاهی به سه طرح پیشنهادی برند شهری اصفهان

دنیای تبلیغات- آنا جلوه- شیرازی ها سالهاست در موردش صحبت میکنند اما اصفهانی ها وارد عمل شدند تا شهرشان را در خیل شهرهایی که در دنیا برند هستند، برند کنند.
به نظر میرسد فراخوانی زدند و طوطیان شکر شکن، شعاری در خور اصفهان گفتند و لوگوتایپی طراحی کردند.لوگوها را در سایتی گذاشتند و دعوت کردند از صاحبان ذوق و سلیقه که رای دهند به آنهایی که چشم و دل نواز ترند و برای شهری به شهرانگی اصفهان برازنده تر…
ما هم از سر کنجکاوی و شیطنت، سه طرحی را که دلمان را و قلممان را قلقلک دادند انتخاب کردیم برای نوشتن…
به E=MC2  که نگاه میکنی به سرعت نور سیبیل انیشتین به ذهنت می آید که تابعیت آلمانی دارد حالا برای تعدیل موضوع نگاهی هم میکنی به قلبی که اوضاع را تلطیف کرده و ردی از طراحی های ایرانی وسط معروف ترین معادله ی دنیا !
البته از حق که نگذریم انتخاب فیروزه ای های فونت، یاد کاشی کاری های اصفهان را در ذهن زنده میکند، اما باز هم نتوانسته از خشکی فرمول انقدرها کم کند تا به دلت سی و سه پل بزند از شبهای زاینده رود…

 

2a

3a

1a
اینکه ما ایرانیان در کل تاریخ بشر تکیه کردیم به کاخ هایی که داشتیم و مدام سر داده ایم که این بودیم و تمام جاه و جلال جهان ریشه ی اصلیش در خاک ما است از چند هزار سال پیش، پدیده ی تازه ای نیست اما وقتی خطرناک میشود که فکر کنیم درهای این شهر قرار است به روی توریستهایی از شهرها و کشورهای دیگر باز شود. شهرهایی که شاید هر کدام در مورد شکوه شهرهایشان داستانی داشته باشند که صد البته بولد و بزرگ داد نمیزنند که این همه که میبینید خود ماست و تنها از آنِ ماست !!
یک جهان شکوه در کنار دایره ای که درونش نوشته ۳۶۰ درجه انگاری میخواهد حتما یادمان بیاورد دایره ۳۶۰ درجه است و همین اصفهان دایره وار که نقش و نگارهایش، میدان هایش همه دایره ای با شکوه هستند را به مخاطب یادآوری کند.
یک جهان شکوه در اصفهان، Majestic معنی شده واژه ای پر رمز و راز در زبان انگلیسی که شاید خیال کپی رایترهایش راحت بوده است که هر توریستی با حداقل های دانش انگلیسی این واژه ی جذاب را میشناسد و میداند و حتما امیدوار بودند شکوه اصفهان بعد از سفرشان تعریف تازه ای از majestic را در ذهنشان به یادگار بگذارد.
انتهای داستان، چه اصفهان را از ورای فرمول جهانی محاسبه ی سرعت نور بشناسی، چه ادعا کنی که هم

 

ه چیز ما هستیم و چیزی غیر از ما نیست و چه دایره وار بچرخی در شکوه شهر، امیدوارم کار برند سازی شهری به شکوه اصفهان در این نیم خطی ها خلاصه نشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

آنا جلوه

عضو هیئت تحریریه دنیای تبلیغات

نوشته‌های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. فارغ از اینکه وقتی از سایت مورد نظر بازدید می کنید با یک سایت کاملا غیر حرفه ای و پر اشکال مواجه اید که حتما باید برای دیدن آثار ثبت نام کنید و البته این امر هر بار هم تکرار می شود و دوباره باید ثبت نام کنید و باز ثبت نام کنید تا بتوانید به تب آثار ارسالی هدایت شود و در این تب هم باید حتما به همه آثار رای دهید تا اجازه دیدن اثر بعد را داشته باشید! که این خود نشانی از گردانندگان کاملا غیر حرفه ای دارد، این نوع شیوه اطلاع رسانی برای یک امر مهم همانند برندینک یک شهر تاریخی و فرهنگی بسیار با ارزش همانند اصفهان بسیار غیر حرفه ایست و اصلا فرایند های حرفه ای را طی نکرده است. نداشتن بریف مناسب و حرفه ای و البته دلیور نشدن ایمیل به دلیل عدم وجود ایمیل معرفی شده!!!! (که البته وقتی در یکی از سایت ها این موضع را ذکر کردم سریعا پاسخ داده شد و تکذیب شد که نه اینطور نیست که البته هست!!) هم خود داغ بزرگتر قضیه است. آثار را هم که میبینی به گرافیک مشکوک می شوی! خلاصه یک حرکت بدون پشتوانه و غیر علمی که از تاریخ داوری اش هم یک ماه می گذرد و از نتیجه خبری نست. آثار ارسالی بنده هم که الان دو ماهی است هنوز در سایت قرار نگرفته!
    در کل یک افتضاح در برگزاری یک فراخوان و فاجعه در حوزه برندینگ شهری
    خدا بخیر کند که یکی از این طرح ها انتخاب شود و اکران شود حال اصفهان خراب می شود
    یک شهروند اهل فارس! (گفتم که یهو نگویند احیانا بخاطر پریدن پروژه اینقدر تند صحبت کرده ام!)

  2. Right after study many with the weblog posts on your own internet site now, and i genuinely coieadsrnbly like your means of blogging. I bookmarked it to my bookmark internet internet site list and are checking back soon. Pls have a look at my website as properly and let me know what you think.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا