دنیای تبلیغات- به نظر میرسد مشکلات اقتصادی که مدتها است به فوتبال ایران سرایت کرده تمامی ندارد. سازمان لیگ برترفوتبال به شرکت تبلیغات محیطی خود ۴۰ میلیارد تومان تخفیف داد تا حسابی صدای برخی باشگاهها را درآورد به گزارش «برنا» پولی که شرکت تبلیغات محیطی این فصل به سازمان لیگ برتر خواهد داد ۶۰ میلیارد تومان خواهد بود؛ درحالیکه قرار بود پرداختی سال دوم ۱۰۰ میلیارد تومان باشد. این شرکت چندی قبل در نامهای به سازمان لیگ برتر اعلام کرده بود بهخاطر شرایط بد اقتصادی قادر به اجرای تعهد سال دوم قرارداد نیست و حتی خواهان فسخ قرارداد شده بود؛ اما در نهایت سازمان لیگ برتر برای اجرای قرارداد به تخفیف ۴۰ میلیارد تومانی راضی شد.
به گزارش دنیای اقتصاد، این در حالی است که در فصل جاری از بابت حق پخش تلویزیونی هم ریالی به باشگاهها نمیرسد. اما عضو کمیته اقتصادی باشگاه استقلال نسبت به این تخفیف اعتراض کرد. شاهرخ سبک دست که اسپانسر اصلی استقلال به شمار میرود در گفتوگو با خبرگزاری فارس گفت: «با این تصمیمی که سازمان لیگ گرفته ضررزیادی به باشگاهها به خصوص باشگاهی مثل استقلال وارد کرد. عددی که ما برای تامین هزینههای خود پیشبینی کرده بودیم با این تخفیف و ندادن پول از سوی سازمان لیگ دیگر در دستمان نیست. قرار بود کانون ایران نوین مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کند و اکنون این درآمد به ۶۰ میلیارد تومان کاهش یافته است و این همان عددی است که سال گذشته قرارداد بسته بودند. بخش مهمی از مشکلات مالی باشگاه ناشی ازهمین تصمیم سازمان لیگ است. ما اکنون باید با این تخفیفی که داده شده با مشکلات آتی خود دستوپنجه نرم کنیم. اکنون چطور باید پول قرارداد بازیکنان خود را تامین کنیم؟ سال گذشته از کل درآمدزایی استقلال ۳ میلیارد تومان به باشگاه رسید که آن را هم به ما ندادند و خرج هزینههای دیگری شد. عملا با این تصمیم ۴۰درصد درآمدزایی ما پریده است. حالا با این حساب یک باشگاه چطور میتواند روی این منبع درآمدی خود برنامهریزی کند. این مشکلات را چه کسی حل میکند؟»
در همین راستا کفاشیان شنبه شب پس از دیدار با استاندار گلستان در گرگان طی گفت و گو با خبرنگاران در خصوص بحث تخفیف ۴۰۰ میلیارد ریالی سازمان لیگ به اسپانسر رقابت ها افزود: هر چند این مسائلی که درز پیدا کرده در حد صحبت است اما با موضوع اعتراض اعضای مجمع سازمان لیگ نیز روبه رو شده و قرار است تا سازمان در نشست روز چهارشنبه هیات رئیسه فدارسیون فوتبال گزارشی را درباره مشکلات و توانمندی های اسپانسر مطرح نماید.