اخبارپیشنهاد سردبیرمعرفی

گزارش اختصاصی/ شهاب حسینی، شهر فرش، اقدامات فرهنگی هنری

دنیای تبلیغات- ثزیا نوروزی- امروزه استفاده از “رفرنس گروپ” یا به عبارتی چهره های شاخص سینما, موسیقی و …در جهت تبلیغ محصولات تجاری به صورت جدی و به طور وسیعی از جانب برندهای مختلف دنبال میشود. بازیگران زنی که شامپو, لوازم آرایشی و لوازم زنانه از قبیل کیف و کفش و … را تبلیغ میکنند و ستاره های مردی که به واسطه کاراکتر ویژه خود و تصویری که در ذهن مردم ایجاد کرده اند به انواع برند ادکلن, افتر شیو, شامپو و …اعتبار و شهرت میبخشند.

در ایران هم همچون دیگر کشورهای دنیا (اگرچه زمان زیادی از آن نمیگذرد.) شاهد چنین حرکتی در میان ستاره های مرد بوده ایم: از تبلیغ محصولات “نوین چرم” توسط بهرام رادان گرفته تا تبلیغ اسپری ” اکس” توسط سیروان خسروی. عمر استفاده از زنان هنرمند در عرصه تبلیغات (البته بعد از انقلاب) به کمتر از یک سال میرسد  و معدود بازیگرانی از قبیل مهرنوش بختیاری و … اقدام به همکاری با برندهای تجاری کرده اند.بنابراین به زودی شاهد حضور گسترده آنان در عرصه تبلیغات خواهیم بود. اگرچه به طور قطع خامی هایی هم در این میان دیده شده و به چشم خواهدخورد.

در تمامی موارد بالا, معیار انتخاب هنرمندان برای تبلیغ, در وهله اول شهرت آنها و در در جه بعد چهره و معیارهای ظاهری و فیزیکی بوده است. اما در این میان ستاره ای پیدا شده که به استفاده از چهر های هنری و سینمایی و موسیقی در جهت تبلیغ و توسعه فروش محصولات تجاری اعتقادی ندارد و به گفته خودش پیشنهادات جذابی را که تا به حال به او برای تبلیغ کالا شده را رد کرده است چرا که او “به استفاده ابزاری از چهره ستاره ها در تبلیغ محصولات تجاری اعتقادی ندارد.” البته او منکر این موضوع نیست که برخی چهره ها به خاطر زیبایی و جذابیتشان برای تبلیغ برخی محصولات مناسب هستند اما حداقل این کار را برای خود نمیپسندد. این ستاره همان مجری محبوب نوجوانان دهه شصت و بازیگر فعلی سینما ” شهاب حسینی” است. شهاب میگوید دغدغه فرهنگ وترویج فرهنگ دارد و همین موضوع او را پای میز قراداد با شهر فرش کشانده.

images

 

IMG_8233 (1)

%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85+%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C+%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%A8+%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C+%D8%A8%D9%87+%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86+%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1+%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C+%D8%B4%D9%87%D8%B1+%D9%81%D8%B1%D8%B4 در گزارش اختصاصی/ شهاب حسینی، شهر فرش، اقدامات فرهنگی هنری

ماجرا, اسپانسری “شهر فرش” از شهاب حسینی است اما به گفته خودشان نه آن تیپ اسپانسری و نه آن نوع تبلیغی که سایر چهره های هنری از محصولات تجاری انجام میدهند. قرار است شهاب سفیر فرهنگی برند “شهر فرش” و مدیر فرهنگی آن باشد. او قصد دارد به واسطه عایدیش از قرارداد با شهر فرش قدمهای فرهنگی نمادین بردارد که در نوع خود در ایران تازگی دارند:از آنجایی که او به “تبلیغات عمیق” معتقد است بنابراین ساخت “فیلم های تاثیرگذار با بودجه کم ” یا به عبارتی low-budget” از اهداف اوست. همین طور او تصمیم دارد “ساخت سریال ها و فیلم های داستانی بر اساس رمان ها و داستان های ایرانی و خارجی, برگزاری کنسرت, برپایی نمایشگاه و چاپ کتاب” را دنبال کند. همه این برنامه ها در راستای تاکید مسئولین شهر فرش و سفیر این برند بر “پتانسیل ستاره ها برای گذر از چهره و ظاهر آنها” و رسیدن به ماورای این هدف سطحی است. اختصاص بودجه ای برای مفاهیم فرهنگی, توصیه شهاب حسینی به برندهای تجاریست چرا که او و شهر فرش باور دارند که توسعه محصول تجاری در راستای تعالی جامعه معنا پیدا میکند.

IMG_7965 (1)

از شخصی که دورادور با گروه تبلیغات شهر فرش در ارتباط است میپرسم: چرا شهاب؟

او به چندین دلیل اشاره میکند که یکی از آنها مردمی بودن شهاب حسینی و محبوبیت او در میان اقشار مختلف است. برعکس بعضی بازیگرها که فقط گروه خاصی طرفدارشان هستند.

از دیگر دلایل, جدی بودن شخصیت شهاب است که او را به گزینه مناسبی برای نمایندگی برند شهر فرش بدل کرده است. از نظر تیم برندینگ شهر فرش, یک بازیگر طنز پرداز برای سفیری این برند مناسب نیست.

%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85+%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C+%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%A8+%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C+%D8%A8%D9%87+%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86+%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1+%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C+%D8%B4%D9%87%D8%B1+%D9%81%D8%B1%D8%B4 در گزارش اختصاصی/ شهاب حسینی، شهر فرش، اقدامات فرهنگی هنری

در نهایت دکتر بهنود الله وردی نیک به عنوان مدیر ارشد برند “شهر فرش” هدف اصلی این برند از گزینش شخصیتی مشهور به عنوان سفیر برند را در وهله اول “ادای دین مسئولیت اجتماعی” شهر فرش میداند. همچنین پروژه های جذاب فرهنگی شهاب حسینی در جهت دغدغه های شخصی او نیرو محرکه این همکاری مشترک خواهد بود. دکتر الله وردی همچنین بر جنبه سرمایه گذاری استراتژیک این اقدام تمرکز کرده و نوید بازگشت سرمایه طرح اعطای سفیری برند را داد. ایشان نیزشهرت و محبوبیت کم نظیر شهاب حسینی در میان مردم را از دلایل اصلی انتخاب او از طرف تیم برندینگ تحت رهبری اش و نیز مسئولین شهر فرش میداند.

IMG_7965 (1)

IMG_7990 (1)

(این مطلب از سوی دنیای تبلیغات، با حمایت مالی شبکه تبلیغات (ای نتورک)٬ که یک سرویس‌دهنده آنلاین برای تبلیغات اینترنتی است تهیه شده است)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ثریا نوروزی

کارشناسي ارشد مديريت راهبردي کسب و کار با گرايش بازاريابي ,کارشناسي ارشد آموزش زبان انگليسي و كارشناسي زبان فرانسه ,مسئول خريدهاي خارجي شرکت مارگارين

نوشته‌های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. خانم نوروزی عزیز
    اول سپاس زیاد از گزارش کامل و دقیق شما
    اتفاق بسیار جالبی ست که البته نمونه های همکاری سلبریتی ها در فضاهای فرهنگی بیشتر از مواردی ست که اشاره شده و اینکار یعنی درگیری ذهنی و رویکردی یک چهره معروف فارغ از استفاده از چهره ش قبلا هم توسط خانمها معتمد آریا و میلانی شده است…
    معتقدم آقای حسینی گزینه ی بسیار مناسبی برای سفیر برند آن هم از نوع فرهنگیش هست و دغدغه هایی که مطرح کردید بسیار با ارزش و باور پذیرند وقتی از زبان شهاب حسینی گفته میشود
    ولی شهر فرش هنوز خیلی کار دارد تا بتوان این قبیل حرفها را از او خرید!
    امیدوارم این مسیر در پیشرفت های هویتی شهر فرش موثر شود و عدم تمرکز و بلاتکلیفی شهر فرش این حرکت زیبا را خدشه دار نکند

  2. سلام.
    هنوز برایم دلیل ایجاد چنین کسب و کاری درست تبیین نشده است. چه برسد به مباحث بازاریابی و برندینگ آن.
    از این مساله که بگذریم. جای سوال است که چرا برندینگ؟
    یکی از اصول برندینگ آیا گذر از مرحله فروش سپس بازاریابی نیست؟ چه لزومی برای برندینگ در این مرحله وجود دارد؟

    1. چیزی که من فهمیدم از مباحث برندینگ (‌بر طبق این گفته سالهای اخیر که برندینگ = کسب و کار ) داستان این نیست که در راه اندازی یک کسب و کار و گسترش آن آن فازهای تولید / فروش / بازاریابی باید طی شود و بعد به برندینگ برسیم … اولاً‌ اینها رویکردهای کسب و کار در دهه های گذشته است و الان در عصر برندینگ هستیم … مثلا اگر در دوره ای تمرکز بر تولید بوده ، یعنی همه چیز را تولید میدیدند و در عصر فروش ، اهمیت بر فروش بوده ، اما چیزی که قطعی است اینکه با گذر از هر دوره و رویکردی ، اهمیت قبلی از بین نرفته ، بلکه کلیه فرآیندها با تمرکز بر آن موضوع (‌مثلا فروش ) انجام می شده …
      در دوره اکنون نیز که از آن به عصر برندینگ یاد میشه ، منظور اینه که همه اون موارد اهمیت دارند ، اما همه اقدامات ( از تولید تا فروش و بازاریابی ) باید با نگاه به برندینگ و حول آن انجام بشود ..
      در عصر حاضر برندینگ از پیش از ایده و تولید شروع می شود ، کما اینکه پیش از این بازاریابی بعد از تولید و فروش شروع نمی شد … بازاریابی از زمان تصمیم به اتخاذ ایده شروع می شود …
      لذا یکپارچگی اقدامات در همه فازها ، با نگاه به برندینگ ، باید انجام بشود ….
      نه اینکه در فروش به انتها برسیم و بعد بازاریابی شروع شود و بعد برندینگ !!!
      البته در مورد شهرفرش و اینکه پیش از این اقداماتش هماهنگ و با رویکرد برندینگ نبوده (‌یا لااقل نمود بیرونی اش بیشتر تمرکز بر فروش لحظه ای بوده ) بحثی ندارم .. اما این دلیل بر اشتباه بودن اقدام اخیرشان نیست و اگر اشتباهات گذشته در تثبیت هویت برند شهر فرش اصلاح شود ، این حرکت ، اقدام موثر و بسیار پیش برنده برایش خواهد بود

  3. بنظرم اینکه وارد این موضوع بشیم که موضوع فروش و بازاریابی پیش از برندینگ است و یااساسا برند سازی موجودیت یک کسب و کار را در نگاه اول بر اساس خواست مشتری تحلیل میکند و برنامه های متناسب اجرایی را پیشنهاد میکند کمی ما را از داستان دوستانمان دور میکند
    فرش شهر باید سوال ساده ای را جواب بدهد، بعد از هوا کردن فیلو پیشکش ارزانی و بستنی های قیفی و لیوانی واقعا این ژست فرهنگی که به سفیرش میآید وبه خودش نه را میخواهد چه کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا