اخبار

تبلیغ رادیو از تلویزیون/پخش همزمان یک برنامه از تلویزیون و رادیو

دنیای تبلیغات – مدیر رادیو جوان درباره‌ی همکاری این شبکه با تلویزیون برای تبلیغ رادیو جوان و اینکه چه تاثیری بر روی مخاطبان دارد، اظهار کرد: صدا و سیما خانواده بزرگ با ماموریت‌های مشترک است از این رو همکاری این دو رسانه پرقدرت یعنی رادیو و تلویزیون موجب هم‌افزایی و تاثیر بیشتر پیام‌های رسانه‌ای می‌شود.

وی همچنین تبلیغ رادیو از تلویزیون را به عنوان راهبردی اصلی در این شبکه عنوان کرد.

به گزارش دنیای تبلیغات علی سیفی – مدیر رادیو جوان – در گفت‌وگو ایسنا‌، درباره همکاری تلویزیون و رادیو برای هم‌افزایی بیشتر عنوان کرد: این اتفاق موجب تاثیر بیشتر پیام‌های رسانه‌ای می‌شود؛ چنانچه مخاطبان با محتوا، نشان فرکانس و نام ایستگاه‌ رادیویی آشنا می‌شوند و با آن کانال رادیویی ارتباط برقرار می‌کنند، در این صورت به عنوان یک مخاطب وفادار همراه خواهند بود.

مدیر رادیو جوان در ادامه یادآور شد: در دنیای رسانه‌های صوتی و تصویری اصلی که وجود دارد که مخاطبان در تماشای تلویزیون برنامه را انتخاب می‌کنند، ولی در شنیدن رادیو به کانالی که آن برنامه پخش می‌شود توجه می‌کنند. به عبارتی اگر سریال مهران مدیری از شبکه سه سیما یا پنج پخش شود کانال پخش‌کننده برا ی مخاطب اهمیت ندارد بلکه برنامه‌ است که مخاطب را جذب می‌کند ولی در رادیو اگر مخاطبان با کانالی ارتباط برقرار کنند و آن را بپسندند، مخاطب دائمی آن خواهند شد. حال با این مقدمه می‌توان به بحث معرفی و شناساندن رادیو پرمخاطب پرداخت.

سیفی با اشاره به سیاست‌های سایر شبکه‌های رادیویی درخصوص جذب مخاطب اظهار کرد: برخی از همکارانم در رادیو فعالیت‌هایی میدانی را انتخاب می‌کنند و با حضور پرشور در برنامه‌های نمایشگاهی به دنبال جذب مخاطب می‌روند، برخی نیز اطلاع‌رسانی از طریق جراید و سایت‌ها و برخی هم اقدام به نصب بنر در شهر می‌کنند اما ما در شبکه جوان تلاش کردیم با همکاری گروهی از کارشناسان خبره، تبلیغات مدل جدیدی را تجربه کنیم و با برگزاری چندین جلسه کارشناسی به این نتیجه رسیدیم، تبلیغ از تلویزیون را به عنوان راهبردی اصلی انتخاب کنیم.

مدیر رادیو جوان در عین حال یادآور شد: تلاش کردیم با طراحی موضوعی بر محور اقتصاد مقاومتی و با بهره‌گیری از صدای دلنشین گویندگان رادیو جوان، محتوایی جذاب را تولید و برای پخش تلویزیونی ارسال کنیم. در همین راستا در مجموع ۲۶ تیزر تلویزیونی مجوز پخش گرفته است‌ و روزانه دو تیزر از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

سیفی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در خصوص تغییر برنامه‌های رادیو جوان ویژه تابستان نیز اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه ۹۳ بیش از ۱۸ عنوان برنامه با رویکرد مخاطب پسند و شاد در جدول پخش شبکه‌های جوان قرار گرفته این تغییرات با نگاه به ایام تابستان و اوقات فراغت طراحی شده به همین منظور تغییرات جدیدی در تابستان در جدول پخش نخواهیم داشت.

مدیر رادیو جوان در عین حال از ساخت برنامه‌ای جدید و مشترک با تلویزیون خبر داد و گفت: مذاکراتی با شبکه سه سیما در جریان است و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان برنامه‌ای مشترک در شبکه سه سیما به عنوان «امروز» از هر دو شبکه پخش خود را آغاز کند.

مدیر رادیو جوان در عین حال در پاسخ به این پرسش که چرا برخی برنامه‌های قدیمی رادیو به یک باره پیش از اطلاع قبلی متوقف می‌شوند و مشخص نمی‌شود که چه برنامه‌ای جایگزین آنها شده است، اظهار کرد: در رادیو جوان برنامه‌ها دارای عمر کوتاهی هستند و تاریخ شروع و پایان آنها معمولا بین یک یا دو سال است به همین دلیل پاسخ سوال شما را اینگونه می‌توان گفت که مدیریت برنامه‌ها در رادیو جوان مدیریت تغییرات است و برنامه‌های قدیمی به مفهوم شبکه‌ای چون ایران که حداقل از سال ۱۳۸۰ به این رو که سابقه حضور در این شبکه‌ی رادیویی را دارم سراغ ندارم؛ البته استثناهایی وجود دارد به عنوان مثال برنامه موفق طنز «توپ» قدیمی‌ترین برنامه شبکه جوان است‌، اما معمولا برنامه‌های رادیو جوان عمر کوتاهی دارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

سمانه پور محمد

کارشناس ارشد ارتباطات ,کارشناس رسانه و زبان انگليسي ,ويراستار کتب تخصصي بازاريابي

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا