دنیای تبلیغات- حمید فدایی – این اولین نتیجه گیری رسمی از تحلیل ها و ارزشگذاری های کارشناسان مدعو دنیای تبلیغات برای شعار بانکهای ایران است.
طی دعوتی که از بزرگان این علم در ایران داشتیم هر کدام از اساتید و بزرگان نظراتشان را راجع شعر بانک ها اعلام کردند و به آن امتیاز دادند. تلاش شد برای هر بانک بهترین شعاری که در طول حیاتش استفاده کرده است انتخاب و در این ارزشگذاری استفاده شود. در آینده ای نزدیک دیگر لوگوها و شعار های برتر تاریخ ایران در صنوف دیگر اعلام خواهند شد.
برای خواندن تحلیل کامل، آشنایی با داوران و جزییات این ارزشگذاری که در دو قسمت صورت گرفت بر روی هر قسمت کلیک کنید. (قسمت اول ، قسمت دوم )
لازم به توضیح است این ارزشگذاری جامع ترین ارزشگذاری کارشناسان مطرح کشور در حوزه طراحی شعار است که به دعوت دنیای تبلیغات در این ارزشگذاری شرکت نمودند. تا زمان قسمت اول این ارز انتشار این مطلب قسمت اول ارزشگذاری ۸۲۴۵ بار و قسمت دوم ۸۷۸۸ بار توسط خوانندگان بازدید شده است.
بر اساس این ارزشگذاری ها بانک سرمایه با شعار : بانک خوب سرمایه است با اخذ ۳ امتیاز از ۴ امتیاز بهترین شعار تاریخ بانک های کشور را طراحی نموده است و پس از آن بانک ملی با شعار این بانک ملی است ۲ امتیاز و بانک آینده با شعار آینده روشن است ۱٫۸۷۵ امتیاز در رتبه های بعدی بهترین شعار تاریخ بانک های ایران قرار گرفته اند.
دنیای تبلیغات به تیم طراحی این شعار ها تبریک می گوید.
نتیجه و جمع بندی شعار بانک ها و میانگین امتیازات اخذ شده به این شرح است.
در این ارزشگذاری حداکثر امتیاز ممکن ۴ و حداقل صفر می باشد:
شعار معقولی بوده
فقط یک مشکل که با دیدن این نوع شعارها و جملهها به ذهن من میآید محدود بودن آنها به زبان فارسی است. یعنی این شعارها زبانمند هستند و براساس بازیهای زبانی ساخته میشوند و در نتیجه تقریباً قابل ترجمه نمیباشند.