اخبار

گلایه از نحوه تبلیغات تلویزیونی برخی فیلم‌ها / ثقفی، هنر و تجربه

دنیای تبلیغات –کارگردان فیلم «مردی که اسب شد» گفت: تبلیغات کم برای فیلم‌های «هنروتجربه» به آنها ضربه می‌زند.

به گزارش دنیای تبلیغات به نقل از ایسنا، امیرحسین ثقفی با بیان اینکه گروه هنروتجربه یک اتفاق خوبی است به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: به نظر من در این شرایط وانفسا وقتی یک راه بیشتر نیست، آدم دیگر حق انتخابی ندارد.

5-127.jpg

او با اشاره به کم بودن سانس‌های اکران فیلم‌های این گروه ادامه داد: فیلم های پرفروشی که روزانه در بیشتر از صد سانس پخش می‌شوند، اصلا قابل رقابت با فیلم‌های هنروتجربه که درکل ماه هم این مقدار اکران نمی‌شوند، نیست. این نابرابری و ناعدالتی است، از این جهت که اولا سالن‌های هنروتجربه کم هستند و همچنین فاصله‌ی بین سانس‌هایش خیلی زیاد است.

 

ثقفی با اظهار نارضایتی از تبلیغات برای فیلم‌های این گروه تصریح کرد:ما نه تبلیغاتی میدانی داریم،نه بیلبورد هایی در سطح شهر، همچنین تلویزیون برای تبلیغ این فیلمها پول می‌خواهد و پخش نشدن این تیزرها در تلویزیون ضربه‌ی بزرگی به این فیلم‌ها می‌زند، متاسفانه کسی دغدغه‌ی همچین چیزهایی را ندارد و دلسوز نیستند.

 

این کارگردان همچنین اضافه کرد:زمانی که ما به معاونت تبلیغی یا اجتماعی شهرداری هم مراجعه کردیم، برخورد کارمندهای آنها به قدری بد بود که انگار ما که خواستار تبلیغ فیلم‌مان هستیم ، متهمیم.این دست انداز های بروکراسی اداری به قدری است که ما اصلا پشیمان می‌شویم و عطایشان را به لقایشان می‌بخشیم.

 

وی ادامه داد:شما کم می‌بینید که بیلبوردهای خیابانی تبلیغات کتاب کنند، ولی تا جایی که دلتان بخواهد، بیلبوردهایی با تبلیغات چیپس و پفک و لوازم خانگی و…. به همین موازات هم تبلیغات فیلم‌های هنر و تجربه هم کم است.

 

ثقفی با اشاره به زمان بد اکران فیلم قبلی‌اش «همه‌چیز برای فروش» گفت: همیشه اینطوری نیست که فقط از بیرون فضای سینما ضربه وارد کنند ،خیلی وقت‌ها از خودمان به خودمان ضربه می‌زنند و با اکران‌های بدموقع فیلم‌ها به اصطلاح فیلم‌سوزی می‌کنند.

 

او همچنین به سینمادارها انتقاد کرد و گفت:کم هستند سینمادارانی که دغدغه‌ی فیلم‌های هنری و تجربه‌ای را داشته باشند، آنها بیشتر به جنبه‌ی اقتصادی فیلم‌ها نگاه می‌کنند، اگر احساس کنند فیلمی نمی‌فروشد اصلا به آن نگاه هم نمی‌کنند و از بین آنها کمتر کسی را دیده‌ام که دغدغه‌ی فیلم هنری داشته باشد.

 

او ادامه داد:البته گروه هنروتجربه اتفاق خوبی است و توانایی این را دارد که تماشاگر خفته و تماشاگر خاصی را بیدار کند و آنها را به سینما بکشاند و فیلم‌های متفاوت نشانش دهد، تماشاگر هم مختار است که حق انتخاب داشته باشد. این فیلم های هنروتجربه برخلاف خیلی از فیلم‌های پرفروش، یک نکته‌ای، یک متفاوت بودنی‌، دارند.

 

کارگردان فیلم «همه‌چیز برای فروش» ادامه داد:در کل این گروه برای کسانی که هیچ راهی برای اکران فیلم‌شان نداشتند اتفاق خوبی است که فیلم‌شان را نمایش می‌دهند، هرچند که خود من دوست داشتم فیلمی که می‌سازم به دید عموم برسد و تماشاگر انبوه داشته باشد.

 

وی با اشاره به آینده‌ی گروه هنروتجربه گفت:اگر سنگ اندازی نشود،این موقعیت خوبی که به واسطه‌ی معاون سینمایی و وزرات ارشاد و خود جناب وزیر،کسانی که اهل سینمای متفاوت و تجربه‌ای هستند،ایجاد شده است،سینما را رونق دهد و به رشد برساند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

سمانه پور محمد

کارشناس ارشد ارتباطات ,کارشناس رسانه و زبان انگليسي ,ويراستار کتب تخصصي بازاريابي

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا