دنیای تبلیغات – شرکت آلمانی بی ام و به کمک فروش قوی خودروهایی مانند شاسی بلند X5 و ۲-Series Active در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، از عنوان خود به عنوان برترین برند لوکس جهان دفاع کرد.
به گزارش دنیای تبلیغات به نقل از ایسنا این خودروساز آلمانی که شامل برندهای بی ام و، مینی و رولزرویس است، در یک رقابت فشرده در صنعت جهانی خودروی لوکس، پیش از آئودی و مرسدس بنز قرار گرفت.
بی ام و اعلام کرد در سه ماهه اول تا مارس، ۴۵۱ هزار و ۵۷۶ خودرو تحت برند بی ام و در سراسر جهان فروخته که ۵٫۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
قویترین رشد فروش در آمریکا بود که در آنجا فروش این خودروساز ۸٫۴ درصد رشد کرد. همچنین فروش بی ام و در اروپا ۵٫۸ درصد و در چین ۷٫۶ درصد رشد کرد.
ایان رابرتسون، یکی از اعضای هیات مدیره بی ام و که مسئول بازاریابی و فروش جهانی است، اظهار کرد: این خودروساز مطمئن است با کمک محصولات جدیدی که امسال روانه بازار شده اند به هدف فروش بیشتر به مشتریان جهانی دست پیدا خواهد کرد.
اگرچه بی ام و موفق شد برتری خود را حفظ کند اما همچنان رشد کندتری نسبت به رقیبانش داشت و به آئودی و مرسدس اجازه داد فاصلهشان با این خودروساز لوکس را کمتر کنند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، آئودی در سه ماهه اول امسال ۴۳۸ هزار و ۲۵۰ خودرو در سراسر جهان فروخت که ۶٫۱ درصد رشد نشان داد. فروش این شرکت در آمریکا به کمک شاسی بلند Q5، به میزان ۱۴ درصد و در آلمان که بزرگترین بازارش است ۱۰ درصد افزایش یافت.
مرسدس بنز که همچنان برند لوکس دارای سریعترین رشد شناخته شد، در همین مدت ۴۲۹ هزار و ۶۰۲ دستگاه خودرو فروخت که ۱۴٫۸ درصد رشد سال به سال داشت. این برند آلمانی بیش از رقیبانش از احیای اروپا سود برد و فروشش در این منطقه ۱۶ درصد و در چین ۱۶٫۶ درصد افزایش یافت.