اخبارپیشنهاد سردبیر

بطری های روزنامه ای / بطری به مثابه یک رسانه…

دنیای تبلیغات- ثریا نوروزی– کشف رسانه های جدید برای معرفی و تبلیغ محصولات از مصادیق خلاقیت در تبلیغات به شمار میرود. اخیرا یکی از این رسانه ها توسط روزنامه ژاپنی  “مانیچی” مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجائیکه کاهش رو به رشد روزنامه خوانی در بین جوانان  از طرفی وافت  تیراژ روزنامه های چاپی به دلیل نفوذ بیش از پیش رسانه های دیجیتال از طرفی دیگر، به یکی از دغدغه های ناشرین روزنامه ها بدل شده است، مانیچی اقدام به تبدیل پکیج  بطری های آب معدنی به روزنامه کرده است. به این منظور، یکی از برندهای معروف آب معدنی که بیشتر توسط مصرف کنندگان جوان خریداری و مصرف میشود، انتخاب و هر روز به مدت یک ماه اخبار روز بر روی بطری پیچیده میشود و به این ترتیب دسترسی به  جامعه هدفی که دستیابی به آنها بسیار مشکل بود از طریق افزایش نقطه تماس این روزنامه (touch point) آسان شد.  از آن مهمتر به مزایای محصول (در این مورد آب) برای مشتری نیز اضافه گردید. یعنی مصرف کننده با خریداری آب در جریان اخبار نیز قرار میگیرد.

همچنین در پی موفقیت کمپین فوق،  این روزنامه در کمپین دیگری با هدف استفاده از روزنامه برای ایجاد انگیزه در خوانندگان در جهت انجام کارهای عام المنفعه، بطری های اهداء (donation bottles) را روانه بازار کرده است. به عبارت دیگر به جای پکیج آب معدنی، مقالاتی کوتاه در مورد موضوعات با اهمیت زیر جایگزین شده اند:

-مناطقی که در فیلیپین اخیرا توسط طوفان ویران شده اند.

-کودکان یتیمی که در کلمبیا از بیماری ایدز رنج میبرند.

-فعالیتهایی که در کنیا به منظور جنگل کاری در کوه ها صورت میپذیرد.

-نواحی غربی ژاپن که از زلزله ویران شده اند.

-حفاظت از محیط زیست کوه فوجی

خریداران این بطری های آب معدنی میتوانند آب معدنی خود را با هر یک از موضوعات بالا انتخاب و خریداری کنند و نیز اطلاعات خود را نسبت به آن موضوعات افزایش دهند. عوایدی حاصل از فروش این بطری ها مستقیما برای موارد ذکر شده مصرف میشود. این کمپین باعث فروخته شدن ۳۰۰،۰۰۰بطری طی یک ماه شدو از آن مهمتر جمع آوری خیریه را ۳۰ برابر نسبت به سال قبل افزایش داد.

News-Bottle1

(این مطلب از سوی دنیای تبلیغات، با حمایت مالی شبکه تبلیغات(ای نتورک)٬ که یک سرویس‌دهنده آنلاین برای تبلیغات اینترنتی است تهیه شده است.)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ثریا نوروزی

کارشناسي ارشد مديريت راهبردي کسب و کار با گرايش بازاريابي ,کارشناسي ارشد آموزش زبان انگليسي و كارشناسي زبان فرانسه ,مسئول خريدهاي خارجي شرکت مارگارين

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا