دنیای تبلیغات- سمانه پور محمد- از بین کتاب های زیادی که این روزها در حوزه بازاریابی و تبلیغات به چاپ می رسد خواندن کتاب فوق را پیشنهاد می کنم. این کتاب شمار ار با دنیای جذاب تبلیغات بیشتر مانوس می کند:
مبانی خلاقیت در تبلیغات
ایدهها و تکنیکهایی برگرفته از بهترین تبلیغات دنیا
ناشر : انتشارات سیته
نویسنده: ماریو پریکن
مترجم : کامیار شیروانی مقدم
تعداد صفحات : ۲۵۲
چاپ : اول – ۹۳
قیمت: ۲۸۰۰۰ تومان
برای خلاقیت تنها یک راه وجود ندارد
چگونه میتوانید از ایدههای بزرگ اطراف خود الهام بگیرید؟
چگونه میتوانید از میان ایدههای کوچک و بزرگتان به ایدهای برسید که هم تاثیرگذار باشد، هم چشمگیر و الهامبخش؟
تجزیه و تحلیل منظم کارهای افراد خلاق، نشاندهندهی وجود الگوها و تکنیکهای مشخصی در تفکرشان است. این افراد به خوبی میدانند که هر چیزی از جایی آمده است. سرتاسر یک کار خلاقانه بر پایهی آن چیزی که قبلا درست شده، به وجود میآید. هر ایدهی جدیدی تنها ترکیب یا تفلیقی از یک یا چند ایدهی قبلی است. مهم نیست که این ایده یا تکنیک چگونه به ذهن ما رسیده، بلکه چگونگی استفاده و بهروزرسانی آن برای هدف مهم است. از این رو، آشنایی با استراتژیها و تکنیکهای خلاقانه و درک بهتر و عمیقتر مکانیزم و چگونگی عملکرد آنها میتواند به گسترش فضاهای ذهنی و یافتن ایدههای نو منجر شود.
کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات مرجعی است برای ایجاد خلاقیت در فکر و اندیشهی مخاطبش، برای خلق ایدههای ناب و درخشان؛ به شرط آن که بتوانیم به روح و تفکر خلق هر آگهی آگاه شویم و پس از خواندن و دیدن، آن اطلاعات را به کار گیریم.
در این کتاب علاوه بر این که با انواع و اقسام تکنیکهای کاربردی، انعطافپذیر و الهامبخش در دنیای تبلیغات آشنا میشوید، با بهرهگیری از روش طوفان مغزی یاد میگیرید که چگونه گروه ایدهپردازی خود را ایجاد کنید و این گروه را برای رسیدن به ایدههای ناب هدایت نمایید.
کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات ویژگی دیگری دارد که آن را از سایر کتابهای مشابه این حوزه متمایز میسازد؛ این که تنها به طرح تئوریها اکتفا نمیکند، بلکه با توضیح کامل تکنیکهای اجرای ایدههای خلاق و نمایش دهها نمونه ی آگهی موفق و چگونگی عملکرد آنها تمام تلاشش در این جهت است تا ذهن مخاطبانش را باز و خلاقیتشان را شکوفا سازد.
اگر تکینکی برای شما سودمند نبود، آن را کنار بگذارید و به سراغ تکنیک دیگری بروید.
و در آخر به خاطر داشته باشید، برای خلاقیت تنها یک راه وجود ندارد. شما هم به نوبهی خود میتوانید با توجه به هدف و استراتژیتان، از راه دیگری وارد شوید.