آموزشاخبارپیشنهاد سردبیر

با همکاری Ogilvy، یک کمپین موفق برای حفظ جان انسان ها + ویدیوی جذابش با عنوان علامت هایی برای زندگی / استفاده از ماشین های حادثه دیده به عنوان تابلوهای رانندگی

دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان- این هشدارهای خلاقانه را ببنید. داستان از این قرار است که در “کوردودا” در جنوب اسپانیا، رانندگان توجهی به علایم رانندگی نمی کردند. آمار تصادفات مرگ و میر به شدت بالا بود و اقدامات صورت گرفته برای کاهش تلفات و توجه رانندگان به علایم رانندگی اثر بخش نبود. تا اینکه  La Voz del ار شرکای  Ogilvy & Mather Buenos Aires کمپینی را اجرا کردند که در آن از خودروهای حادثه دیده ای استفاده کردند که بدلیل نادیده گرفتن علایم دچار حادثه شده بودند و علامت هشدار رعایت نشده را زدند بر روی همان خودرو و خودرو را در محل علامت نصب کردند.

la-voz-life-signs-image1

این کمپین موفقیت زیادی کسب کرد. ت.جه رانندگان به علایم جلب شد و پس از دیدن سرنوشت عدم رعایت، تامل کردند و رفتارشان را اصلاح کردند.

la-voz-life-signs-image3

از زمان نصب این تابلو ها جرایم ناشی از سرعت ۴۰ درصد و جرایم ناشی از رانندگی در شرایط مستی ۵۰ درصد کاهش یافت و مهم تر از همه اینها جان بسیاری از انسان ها حفط شد.

la-voz-life-signs-image2

در ایران هم در پلیس راه ها مشابه این کار صورت گرفته که انصافا تاثیر گذار است. هر چند در اجرای ایرانی اش حوصله نصب تابلو و نصب تابلوی هشداری که عدم رعایتش ان بلا را بر سر سرنشینان خدرو و خودرو آورده نداشته اند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امیرحسین نوریان

منتقد و تحلیلگر تبلیغات

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا