دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان- این هشدارهای خلاقانه را ببنید. داستان از این قرار است که در “کوردودا” در جنوب اسپانیا، رانندگان توجهی به علایم رانندگی نمی کردند. آمار تصادفات مرگ و میر به شدت بالا بود و اقدامات صورت گرفته برای کاهش تلفات و توجه رانندگان به علایم رانندگی اثر بخش نبود. تا اینکه La Voz del ار شرکای Ogilvy & Mather Buenos Aires کمپینی را اجرا کردند که در آن از خودروهای حادثه دیده ای استفاده کردند که بدلیل نادیده گرفتن علایم دچار حادثه شده بودند و علامت هشدار رعایت نشده را زدند بر روی همان خودرو و خودرو را در محل علامت نصب کردند.
این کمپین موفقیت زیادی کسب کرد. ت.جه رانندگان به علایم جلب شد و پس از دیدن سرنوشت عدم رعایت، تامل کردند و رفتارشان را اصلاح کردند.
از زمان نصب این تابلو ها جرایم ناشی از سرعت ۴۰ درصد و جرایم ناشی از رانندگی در شرایط مستی ۵۰ درصد کاهش یافت و مهم تر از همه اینها جان بسیاری از انسان ها حفط شد.
در ایران هم در پلیس راه ها مشابه این کار صورت گرفته که انصافا تاثیر گذار است. هر چند در اجرای ایرانی اش حوصله نصب تابلو و نصب تابلوی هشداری که عدم رعایتش ان بلا را بر سر سرنشینان خدرو و خودرو آورده نداشته اند.