دنیای تبلیغات- سعید سرحدی- پیش از این با یکی از ساخته های شرکت دیجیتال دُمین آشنا شده اید و حالا یکی از بهترین نمونه کارهای این شرکت را به شما معرفی میکنم : Mechanical Legs یا «پاهای مکانیکی» .
این تیزر در سال ۲۰۰۲ به سفارش «آدیداس» و به کارگردانی «دیوید فینچر» در فضایCGI ، با کیفیتی واقعگرایانه ساخته شد .اتفاقات در فضایی رخ می دهند شبیه به فیلمهای علمی تخیلی و در آزمایشگاهی که قرار است محصولات آدیداس توسط پاهای مکانیکی تست شوند ، ناگهان یکی از رباتها جان میگیرد و شروع به حرکت می کند.
تیم جلوه های ویژه به سرپرستی «اریک باربا» برای دستیابی به نتیجه ای کاملا واقعگرایانه ، از نرم افزار Light Wave برای رندرینگ و نورپردازی به شیوه ی HDR بهره جستند . آنها دکور را در یک باشگاه قدیمی بولینگ ساختند و آنرا مطابق با سلیقه ی «فینچر» نورپردازی و از آن عکسبرداری کردند سپس مدلهای سه بعدی را به تصاویر اضافه کردند و از این عکسها بعنوان تصاویر پس زمینه و منبع نورپردازی نهایی استفاده نمودند.همچنین در بخش انیمیشن ، ابتدا از تکنیک موشن کپچر برای ثبت حرکات دو بسکتبالیست و دو رقصنده استفاده شد سپس این حرکات توسط نرم افزار Maya و به کمک انیماتورها تصحیح شد . «باربا» در اینباره میگوید : « مشکل واقعی زمانی بود که حرکات بسکتبالیستها با اندامی درشت را باید به حرکات رقصنده ها با اندامی متوسط متصل میکردیم و این کار باید بدون کوچکترین نقصی انجام می شد» .سرانجام مرحله ی کامپوزیت نیز توسط نرم افزار Nuke صورت پذیرفت .
نتیجه ی این کارِ گروهی ، بعد از سالها همچنان دیدنی ست .
۱ : CGI : Computer Generated Imagery
۲ :HDR : High Dynamic Range
(این مطلب از سوی دنیای تبلیغات، با حمایت مالی شبکه تبلیغات (ای نتورک)٬ که یک سرویسدهنده آنلاین برای تبلیغات اینترنتی است تهیه شده است)