آموزشپیشنهاد سردبیر

وظایف مدیر خلاقیت در آژانس های تبلیغاتی

دنیای تبلیغات- علی منفرد- یکی از نقش های مهم مدیر خلاقیت و ایده پردازی در آژانس های تبلیغات وقتی در یک آژانس تبلیغات سفارشی ثبت میشود، اولین قدم هماهنگی با مدیر خلاقیت میباشد. و انتقال اطلاعات کامل از مشتری و نوع خواسته های اولیه او. البته این اطلاعات اولیه از طریق پُرسشنامه ای در اختیار مدیران برند و یا بخش بازاریابی قرار گرفته و پاسخ های ارایه شده در اختیار مدیر خلاقیت قرار میگیرد. مدیر خلاقیت پیش از تشکیل جلسه ی اتاق فکر میبایست موضوع و اشکال احتمالی ارایه محصول یا خدمات برند رو در ذهن پرورش داده و به روی کاغذ بیاورد.از زمانی که پروژه ای به مدیر خلاقیت سپرده میشود ، شب و روز و خواب و خوراک او تفکر و مطالعه در خصوص محصول برند یا خدمات آنهاست به طوری که کاملاً اثر متبادر شده بر ذهن مخاطب آن برند را شناسایی و نوع اثر گذاری آن را بررسی میکند. بعد از این مرحله جلسه ی اتاق فکر با حضور مدیر هنری ، طراحان و مدیران روابط عمومی و بازاریابی شکل میگیرد. (البته نگارنده از هیچ عقیده و نظری فروگذار نمیکند و حتی از کارگر خدماتی مجموعه هم در خصوص برند های عمومی سوال میکند. در این جلسه نحوه ی مدیریت آن ، جهت بخشی و حصول نتیجه با مدیر خلاقیت میباشد که کلیات طرح را مطرح و با بیان اطلاعات تهیه شده و داشتن پیش فرض های ذهنی حاضرین در جلسه ، مسیر شکل گرفته و تمام موارد مکتوب خواهد شد. عموماً با یک جلسه نمیتوان به نتیجه رسید زیرا محدودیت های اجرایی مانع از تمامی خواسته های مطرح شده میباشد و اینکه همیشه بهتر است برای امکان عملی شدن خلاقیت ها این موضوع به صورت یک طرح کوچک آزمایشی به اجرا درآید. بعد از این مرحله در صورت نهایی شدن امکان سنجی ها و بررسی اصل خواسته مشتری ، این طرح به شکل یک پروژه پاورپوینت یا غیره در اختیار مشتری قرار میگیرد. بعنوان مثال در اجرای کمپین شیر دامداران برای اولین بار از حیوان شیر آن هم شیر سفید بعنوان سمبل عظمت و قدرت و همچنین نمادی از شخصیت سلطان جنگل بودن بهره بردیم. در زیر نام و سمت اشخاصی که در طرح ریزی و ایجاد یک کمپین وسیع برای خانواده ی شیرهای دامداران کار کرده اند برده شده است. علی منفرد مدیر خلاقیت ، عرفان لقمان مدیر هنری ، سیامک بیشه بان مدیر تحقیق و توسعه بازار ،آرش علیزاده تصویر ساز و طراح سه بعدی ، مریم مهری طراح گرافیک. در قالب ٣ جلسه ۴ طرح ٧ ایده و ایجاد یک کمپین جدید توسط این افراد در آژانس کادوسیه گیلان شکل گرفت. استفاده از بچه شیر ها بعنوان شیر توت فرنگی و شیر موز و از مادر بچه شیر ها بعنوان شیر کاکائو نیز در ادامه ی طرح های این برند دیده شده است. فقط تکرار جمله ی “شیر دامداران “و تصمیم به دوری از استفاده ی گاو بعنوان سمبل همیشگی باعث شد مدیر خلاقیت از این فرصت نهایت استفاده را نموده و از وجه مشترک معنی کلمه شیر در زبان فارسی بهره برده که هم کار را ایرانی و هم متفاوت مینماید .

(توضیح: در پی درخواست های مکرر خوانندگان مبنی بر توضیح نقش های مختلف افراد در تدوین یک تبلیغ، قرار شد از افراد مطرح همان رشته خواسته شود که فعالیت خود را تشریح نمایند. برای مدیر خلاقیت از علی منفرد عزیز  که از مدیران خلاق خلاقیت است درخواست کردم این یادداشت را بنویسد که از او سپاسگزارم.)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نویسنده مهمان

محتوایی که توسط این اکانت نمایش داده می‌شود توسط سایر افراد نوشته شده است، درصورتی که مایل هستید در دنیای تبلیغات مطلب بنویسید با 09367381322 در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا