پس از سالها مطالعه و بررسی درباره مسائل و اصول مدیریت بازار،عصاره یافتهها را به صورت قوانین اساسی که ضامن توفیق یا موجب شکست در بازار میشوند در آورده اند.
این اصول را “قوانین تغییرناپذیر مدیریت” بازار نامیدهاند این قوانین شامل:
۱- قانون رهبری (اول بودن بهتر از برتر بودن است.)
۲- قانون طبقه (اگر در یک طبقه نمی توانید اول باشید،طبقه دیگری درست کنید که در آن اول باشید)
۳- قانون ذهن ( وارد شدن به دنیای ذهن مشتریان بهتر از ورود به بازار است.)
۴- قانون تصورات (بازاریابی جنگ محصولات نیست،جنگ تصورات است.)
۵- قانون توجه (اثرگذارترین مفهوم در بازاریابی،داشتن کلمه ای در ذهن مشتریان است.)
۶- قانون انحصار ( دو شرکت نمی توانند یک کلمه مشترک در ذهن مشتری داشته باشند.)
۷- قانون نردبان (استراتژی مورد استفاده شما،به پله ای بستگی دارد که در نردبان روی آن ایستاده اید.)
۸- قانون مسابقه دو نفره (در بلند مدت هر بازاری به محل مسابقه دو اسب تبدیل میشود.)
۹- قانون عکس (اگر هدفتان جایگاه دوم است، استراتژی شما را رهبر بازار تعیین میکند.)
۱۰- قانون تقسیم (در طول زمان مقوله تقسیم و به دو یا چند مقوله تبدیل میشود.)
۱۱- قانون چشمانداز (آثار بازاریابی در گستره زمان نمایان میشود.)
۱۲- قانون توسعه خط (فشار غیر قابل مقاومتیبرای توسعه محصولات با نام تجاری پیشین وجود دارد.)
۱۳- قانون قربانی (برای به دست آوردن چیزی،به ناچار باید چیز دیگری را از دست بدهید.)
۱۴- قانون ویژگیها (در برابر هر ویژگی،یک ویژگی اثر گذار دیگر وجود دارد.)
۱۵- قانون صداقت (هنگامی که شما امتیاز منفی را میپذیرید،مشتری یک امتیاز مثبت به شما میدهد.)
۱۶- قانون حرکت جسورانه (در هر موقعیت،تنها یک حرکت نتیجه غایی را تعیین میکند.)
۱۷- قانون غیرقابل پیشبینی بودن (اگر نتوانید برنامه رقبای خود را بنویسید، نمیتوانید آینده را پیشبینی کنید.)
۱۸- قانون موفقیت (موفقیت معمولا غرور میآفریند و غرور به شکست میانجامد.)
۱۹- قانون شکست (باید در انتظار شکست بود و آن را پذیرفت.)
۲۰- قانون سروصدا (شرایط در بیشتر موارد بر عکس چیزی است که در مطبوعات درج میشود.)
۲۱- قانون شدت (برنامههای موفق مبتنی بر مد نیستند،بلکه بر پایه روندها تنظیم میشوند.)
۲۲- قانون منابع (بدون پول کافی هیچ ایده ای به نتیجه نمی رسد.)