دنیای تبلبغات- سهیل رزمجوی- هشتگها اولین بار توسط شبکه اجتماعی توئیتر معرفی شدند و کاربرد اصلی آنها این است که هر شخص به راحتی میتواند با بررسی هشتگهای مرتبط با موضوع مورد نظرش، به اطلاعاتی مفید دسترسی پیدا کند و تمام توئیت های مرتبط با آن موضوعات مورد نظرش را از طریق هشتگها بیابد.
در حالی که هشتگها میان کاربران توئیتر بسیار فراگیر بوده اند، اما هنوز بازاریابان از آنها چندان بهره ای نمیبرند. اما معتقدند که از هشتگها باید به صورت استراتژیک بهره برد.
در ادامه این مطلب از ۶ اشتباه ساده پرده بر میداریم که به بازاریابان کمک میکنند تا از هشتگهایی مناسب استفاده کنند.
۱٫هشتگ های طولانی و گیج کننده: همان طور که میدانید هشتگها بوجود آمده اند تا کاربران بتوانند موضوعات مورد علاقه خود را راحتتر دنبال کنند. از طرفی توئیتر با ظاهر میکروبلاگینگ خود، به هر کاربر اجازه داده تا در هر توئیت، فقط ۱۴۰ کارکتر بیاورد و به دلیل همین محدودیت اکثر کاربران نهایت سعی خود را میکنند تا از هشتگهای کوتاه استفاده کنند و معمولا هشتگهای بلند، مورد استفاده قرار نمیگیرند. پس اگر میخواهید که هشتگهای شما هم مورد استفاده قرار گیرند، آنها را کوتاه نگه دارید.
۲٫ رواج دادن هشتگها، به تنهایی: از آن جایی که هشتگها برای اطلاع رسانی هم مورد استفاده قرار میگیرند، بعضی از کاربران توئیتر برای رویدادهای خود، فقط به رواج هشتگ رویدادشان میپردازند. در صورتی که باید در درجه اول هشتگ خود را در تبلیغات آفلاینشان عنوان کرده و آن را به هر نحوه که شده رواج دهند.
۳٫در نظر نگرفتن هشتگهایی که بیشتر مورد استفاده عموم قرار میگیرند: همیشه قبل از اینکه هشتگهای ثابتی برای خود انتخاب کنید، یک کار تحقیقاتی کوچک انجام داده و دریابید که کدام هشتگها بیشتر توسط مردم دنبال میشوند و سعی کنید آن هشتگهایی که به کسبوکار شما مربوط میشوند را برگزینید و در توئیتهایتان بیاورید.
۴٫از هشتگهایی که دید منفی ایجاد میکنند، استفاده نکنید: بعضی اوقات هشتگهایی رواج پیدا میکنند که از دید بعضی ها خوب و از دید افرادی دیگر مناسب به نظر نمیآیند و در حقیقت دید منفی ایجاد میکنند. بهترین برخورد با این گونه هشتگها این است که از آنها گذر کنید و به مسیر طبیعی خود ادامه دهید.
۵٫ استفاده از هشتگ نامربوط در یک توئیت: شاید باورتان نشود، ولی بهره بردن از هشتگهای نامربوط به موضوع توئیتهایتان ممکن است به ضرر شما تمام شود. توئیتر بدون اعلام رسمی، محتوای هشتگها را بررسی میکند و اگر متوجه شود که هشتگها به توئیت شما مرتبط نیستند، حساب کاربری شما را در هشتگهای مربوطه کمرنگ کرده و حتی ممکن است شما را معلق گرداند! پس حتما این موضوع را در نظر بگیرید که هشتگهای مورد نظرتان به موضوع توئیتهایتان ارتباط داشته باشند.
۶٫استفاده بی رویه از هشتگها: هنگامی که تعداد هشتگهایی که استفاده میکنید، زیاد میشود، ناخودآگاه شما از جامعه هدف خود دور میشوید و زیاد پیش آمده که حتی دیگر جامعه هدف کاربر به خاطر استفاده بی رویه از هشتگها در یک توئیت، در نظر گرفته نشده. پس سعی کنید از هشتگهایی استفاده کنید که روی ازش محتوای شما تاثیرگذار باشند.
با در نظر گرفتن این ۶ اشتباهی که عنوان کردیم، شما میتوانید هشتگهای مفیدی را برای توئیتهای خود انتخاب کرده و در این مسیر به درستی پیش روی کنید.
ممنون سهیل جان.
جدیداً خیلی ها یاد گرفتن توی شبکه های اجتماعی یه پست ارسال میکنن بدون محتوا و فقط دارای هشتگ
امیدوارم اونا هم یادبگیرن ک هشتگ رو چجوری استفاده کنن با مطالب شما. 🙂
ممنون