دنیای تبلیغات- شایان شلیله- خیلی از کسب و کار ها وقتی که به دنبال فروش بیشتر محصول یا محصولات خود هستند٬ در اولین اقدام به فکر افزایش ترافیک خود می افتند. شاید افزایش ترافیک راهی مناسب برای پیدا کردن مشتری جدید باشد٬ اما تا چه زمانی میتوان با افزایش ترافیک فروش را بیشتر کرد؟ هزینه به دست آوردن ترافیک بیشتر و بیشتر چقدر است؟
آیا تا به امروز به این موضوع فکر کرده ایم که چه روش هایی برای بالا رفتن فروش وجود دارد؟
حتما اصطلاح conversion rate به گوش شما هم خورده است. Conversion Rate یا همان نرخ تبدیل مشتری٬ نسبت درصد ترافیک به مشتری است. روش های زیادی برای بهبود Convertion rate وجود دارد که به طور مشخص به موارد فنی و مدل کسب و کار مربوط میشود. اما روش های بسیار زیادی در زمینه بازاریابی و تبلیغات نیز وجود دارد که به صورت مستفیم روی تبدیل ترافیک ورودی شما به مشتری تمرکز دارند.
ترافیک بیشتر یعنی هزینه کردن بیشتر و هر هزینه ای به فروش ما کمک نمی کند:
ترافیک بیشتر اگر درست مدیریت نشود همیشه منجر به فروش بیشتر نخواهد شد٬ همیشه هستند کاربرانی که سایت و یا سرویس شما را میشناسند ولی از آن استفاده نمی کنند٬ هر کدام دلیل خاصی برای عدم استفاده از سایت و یا سرویس شما دارند. در اینجا فرق نمی کند که شما روزانه ۱۰۰۰ نفر بازدید کننده دارید یا بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر از سایت شما بازدید می کنند.
مهم این است که چه روشی را برای بازاریابی این افراد در پیش بگیرید که این ترافیک را بتوانید به مشتریان خود تبدیل کنید. در یک نظر سنجی که به صورت جهانی انجام شده٬کمتر از ۲۰ درصد ار ترافیک ورودی سایت ها در چند قدم اول از آن سرویس خرید می کنند. این بدین معنی است که شما ۸۰درصد از ترافیک ورودی خود را بدون از دست میدهند. این عدد دقیقا همان عددی است که در تحلیل آمار سایت به آن Bounce Rate گفته میشود.