دنیای تبلیغات – بهاریه- ماکان مهرپویا– سال جدید مثل پازل حل نشدهی نقطههاست.
تعداد زیادی نقطه با شمارههای راهنما روی کاغذی چاپ شدهاند و باید آنها را به هم وصل کنیم تا سرآخر ببینیم چه شکلی نصیبمان میشود. برای حل کردن پازلهایی از این دست باید بلد باشیم بشماریم، بدانیم کجا خط صاف بکشیم و کجا به خطمان انحنا دهیم، زودتر از تمام شدن پازل آن را حدس بزنیم و خلاصه تصویری در ذهنمان از آنچه که روی کاغذ میکشیم داشته باشیم.
این روزها پازل نقطهای تبلیغات در دسترس بسیاری هست. بسیاری اعتقاد دارند که حل کردنش کاری ندارد. بعضی با مداد خط میکشند و بعضی با خودنویس تاون سند. بعضی چیره دستانه به حرکات خطشان انحنا میدهند و هدف بعضی دیگر فقط وصل کردن نقاط به هم است.
اما فارغ از ابزار و تکنیک و چیزهایی از این دست، سرآخر خروجی پازل مهم است. آنچه که باقی میماند مجموعه خطوطی است که نقاط را به هم وصل کردهاند. شکل کامل همیشه اولین مرجع قضاوت خواهد بود.
انتظار ندارم که در سال ۹۵ معجزهای رخ دهد و در پایان سال هر جا که سرم را میچرخانم پازلهای حل شدهی زیبایی ببینم. اما امیدوارم حداقل بتوانیم تشخیص دهیم که اینها شکل چه چیزهایی هستند و مثلا از پازل خرگوش به شکل کلاه نرسیم!
ماکان مهر پویا
مدیر استودیوی خلاق توک
یک دیدگاه