دنیای تبلیغات – بهاریه – دکتر عادل دهدشتی- به نام خداوندی که زیباست، زیبا خلق می کند و زیبایی را دوست دارد، به نام خداوند بخشنده ، به نام خدای بهار، خدای انسان، خدای زندگی، خدای کمالبخش به آفرینش، خدایی که انسان را زنده و پویا و زندگی را برای انسان زیبا خواسته است.
سالی که گذشت همچون سایر دوران سرشار از فرازها و نشیب ها بری ملت بزرگ ایران بود . سالی که با سرآغازی برای صلح و تحولی سرنوشت ساز در نوروز ۹۴ آغاز و با رفع تحریم ها و نه بزرگ مردم به تحجر و حاشیه سازان برای تحول و پیشرفت کشور پایان یافت.
در نگاه اول شاید تحقق برجام ، صلح ، رفع تحریم و تحول تفکر نمایندگان مجلس شاید در حوزه تبلیغات ، برند و بازاریابی بلاموضوع به نظر برسد ، اما با کمی تفکر نقش این واژه ها و رویدادها در توسعه اقتصاد و در پی آن جایگاه اقتصاد در اتفاقات ، پیشرفت ها و عوامل موثر بر صنعت تبلیغات ، برند و بازاریابی آشکار خواهد شد.
در سالی که گذشت رکود گسترده حاکم بر بازارهای مختلف اگرچه منجر به افول برندهای پرچم دار و سرمایه گذار در صنعت تبلیغات به ویژه درتبلیغات محیطی پایتخت و رسانه ملی شد ولی موجبات رونق ابزار های جدید و همچنین فضای مجازی و البته ظهور سرمایه گذاران نو ظهوری از جمله بازارهای فرش را فراهم آورد.
در سال ۱۳۹۴ ، پیروز بزرگترین کمپین تبلیغات عمومی یعنی انتخابات مجلس سوار بر موج پدیده گسترش یافته و ارزان فضای مجازی به ویژه تلگرام جایگاه خود را بر روی اکثریت نسبی صندلی های سبز پارلمان تثبیت کرد و نشان داد که در شرایط محدودیت و بوروکراسی رسانه ملی ، رسانه های مجازی می توانند بخش قابل توجهی از این بازار پر نوسان تبلیغات را چه از نظر ابزار و چه از نظر تاثیر به سمت خود جذب کنند.
و اما سالی که پیش روست ، سالی سرشار از امید و تحول برای اقتصاد و به تبع آن تحول در صنعت تبلیغات ، برند و بازاریابی پیش بینی می شود . سال ۱۳۹۵ را به جرات می توان دوره گذار از دیپلماسی سیاسی به دیپلماسی اقتصاد برای ایران تلقی کرد و آنچه که فعالان و کارگزاران صنعت تبلیغات ، برند و بازاریابی باید برای آن آماده شوند این است که ایران در آستانه اتفاقات بزرگ اقتصادی و ورود و سرمایه گذاری برندهای معتبر جهانی قراردارد . برندهایی که برای جذب سرمایه های ایشان و رونق اقتصادی کشور باید فرش قرمز برایشان پهن کرد و در کنار همه زیرساختهای مورد نیاز برای حضورشان ، نیازمند کارگزارانی متخصص و خلاق و آشنا با شرایط فرهنگی ایران در عرصه تبلیغات و برندینگ هستند که لزوم بازنگری ، تحول و بازآفرینی این صنعت را طلب می کند و مطمئنا در این رهگذر رشد و سرمایه ایده آلی را نصیب متخصصان این حوزه خواهد کرد.
نوروز همواره نماد دوستی و همدلی ، فرصتی نو برای بازآفرینی محسوب می شود ، باز آفرینی نیز زمینه ساز تحول ، تحول شرط تحقق کمال و پیشرفت خواهد بود و این حقیر به عنوان عضو کوچکی از خانواده صنعت تبلیغات و برندینگ ، سالی پر از موفقیت و نشاط در امتداد امید های قبلی برای همکاران بزرگوارم در این عرصه آرزومندم و پیشاپیش آغاز سال ۱۳۹۵ خورسیدی را تبریک عرض میکنم.
نفس باد صبا مشکفشان خواهد شد/ عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد
ارغوان جامعقیقی به سمن خواهد داد/ چشمنرگس بهشقایق نگران خواهد شد
این تطاول که کشید از غم هجران بلبل/ تا سراپرده گل نعرهزنان خواهد شد
ای دل ار عشرت امروز به فردا فکنی/ مایه نقد بقا را که ضمان خواهد شد
گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت/ که بهباغآمد از این راه و از آن خواهدشد
مطربا مجلس انس است غزل خوان و سرود/ چندگویی که چنین رفتو چنان خواهد شد
حافظ از بهر تو آمد سوی اقلیم وجود/ قدمی نه به وداعش که روان خواهد شد
شاد و پیروز باشید
دکتر عادل دهدشتی- مشاور ارتباطات، تبلیغات و برند