بهاریه ۱۳۹۵

سال ۱۳۹۵ در امتداد امید… / دکتر عادل دهدشتی

دنیای تبلیغات – بهاریه – دکتر عادل دهدشتی- به نام خداوندی که زیباست، زیبا خلق می کند و زیبایی را دوست دارد، به نام خداوند بخشنده ، به نام خدای بهار، خدای انسان، خدای زندگی، خدای کمال‌بخش به آفرینش، خدایی که انسان را زنده و پویا و زندگی را برای انسان زیبا خواسته است.

سالی که گذشت همچون سایر دوران سرشار از فرازها و نشیب ها بری ملت بزرگ ایران بود . سالی که با سرآغازی برای صلح و تحولی سرنوشت ساز در نوروز ۹۴ آغاز و با رفع تحریم ها و نه بزرگ مردم به تحجر و حاشیه سازان برای تحول و پیشرفت کشور پایان یافت.

در نگاه اول شاید تحقق برجام ، صلح ، رفع تحریم و تحول تفکر نمایندگان مجلس شاید در حوزه تبلیغات ، برند و بازاریابی بلاموضوع به نظر برسد ، اما با کمی تفکر نقش این واژه ها و رویدادها در توسعه اقتصاد و در پی آن جایگاه اقتصاد در اتفاقات ، پیشرفت ها و عوامل موثر بر صنعت تبلیغات ، برند و بازاریابی آشکار خواهد شد.

در سالی که گذشت رکود گسترده حاکم بر بازارهای مختلف اگرچه منجر به افول برندهای پرچم دار و سرمایه گذار در صنعت تبلیغات به ویژه درتبلیغات محیطی پایتخت و رسانه ملی شد ولی موجبات رونق ابزار های جدید و همچنین فضای مجازی و البته ظهور سرمایه گذاران نو ظهوری از جمله بازارهای فرش را فراهم آورد.

در سال ۱۳۹۴ ، پیروز بزرگترین کمپین تبلیغات عمومی یعنی انتخابات مجلس سوار بر موج پدیده گسترش یافته و ارزان فضای مجازی به ویژه تلگرام جایگاه خود را بر روی اکثریت نسبی صندلی های سبز پارلمان تثبیت کرد و نشان داد که در شرایط محدودیت و بوروکراسی رسانه ملی ، رسانه های مجازی می توانند بخش قابل توجهی از این بازار پر نوسان تبلیغات را چه از نظر ابزار و چه از نظر تاثیر به سمت خود جذب کنند.

و اما سالی که پیش روست ، سالی سرشار از امید و تحول برای اقتصاد و به تبع آن تحول در صنعت تبلیغات ، برند و بازاریابی پیش بینی می شود . سال ۱۳۹۵ را به جرات می توان دوره گذار از دیپلماسی سیاسی به دیپلماسی اقتصاد برای ایران تلقی کرد و آنچه که فعالان و کارگزاران صنعت تبلیغات ، برند و بازاریابی باید برای آن آماده شوند این است که ایران در آستانه اتفاقات بزرگ اقتصادی و ورود و سرمایه گذاری برندهای معتبر جهانی قراردارد . برندهایی که برای جذب سرمایه های ایشان و رونق اقتصادی کشور باید فرش قرمز برایشان پهن کرد و در کنار همه زیرساختهای مورد نیاز برای حضورشان ، نیازمند کارگزارانی متخصص و خلاق و آشنا با شرایط فرهنگی ایران در عرصه تبلیغات و برندینگ هستند که لزوم بازنگری ، تحول و بازآفرینی این صنعت را طلب می کند و مطمئنا در این رهگذر رشد و سرمایه ایده آلی را نصیب متخصصان این حوزه خواهد کرد.

نوروز همواره نماد دوستی و همدلی ، فرصتی نو برای بازآفرینی محسوب می شود ، باز آفرینی نیز زمینه ساز تحول ، تحول شرط تحقق کمال و پیشرفت خواهد بود و این حقیر به عنوان عضو کوچکی از خانواده صنعت تبلیغات و برندینگ ، سالی پر از موفقیت و نشاط در امتداد امید های قبلی برای همکاران بزرگوارم در این عرصه آرزومندم و پیشاپیش آغاز سال ۱۳۹۵ خورسیدی را تبریک عرض میکنم.

 

نفس باد صبا مشک‌فشان خواهد شد/ عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد

ارغوان جام‌عقیقی به سمن خواهد داد/ چشم‌نرگس به‌شقایق نگران خواهد شد

این تطاول که کشید از غم هجران بلبل/ تا سراپرده گل نعره‌زنان خواهد شد

ای دل ار عشرت امروز به فردا فکنی/ مایه نقد بقا را که ضمان خواهد شد

گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت/ که به‌باغ‌آمد از این راه و از آن خواهد‌شد

مطربا مجلس انس است غزل خوان و سرود/ چند‌گویی که چنین رفت‌و‌ چنان خواهد شد

حافظ از بهر تو آمد سوی اقلیم وجود/ قدمی نه به وداعش که روان خواهد شد

شاد و پیروز باشید

 

دکتر عادل دهدشتی- مشاور ارتباطات، تبلیغات و برند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نویسنده مهمان

محتوایی که توسط این اکانت نمایش داده می‌شود توسط سایر افراد نوشته شده است، درصورتی که مایل هستید در دنیای تبلیغات مطلب بنویسید با 09367381322 در تماس باشید

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا