بهاریه ۱۳۹۵

هفت آرزو… / مجتبی محمدیان

دنیای تبلیغات- بهاریه- مجتبی محمدیان – دوستای خوبم

بهاریه پارسال خودم که در همین سایت درج شده بود رو که می دیدم احساس کردم حرفهام رو خیلی رسمی نوشتم. بهاریه امسال رو می خوام با هفت آرزو برای سال جدید پیش ببرم و کمی هم راحت تر بنویسم. آدم های تبلیغاتچی آرزوهاشونم از جنس تبلیغات است من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

اولین آرزوم اینه که آدمها توی این صنف یعنی تبلیغات یه ذره از شهامت خودشون کم کنند و همین طوری راحت روی خودشون القاب مدیر خلاقیت، مدیر هنری، مشاور تبلیغاتی، کپی رایتر و … نذارند. به خدا این ها همه مسوولیت داره.

آرزوی دوم اینکه که وقتی به کسی می گیم تو کار تبلیغاتیم فکر نکنه که تراکت پخش می کنیم (هر چند برای تراکت پخش کن ها هم احترام قایلم)

آرزوی سوم اینکه یه ذره جامعه تبلیغات با کتاب، کتابخوانی و آموزش آشتی کنه. راه حل پیشرفت در همین مفاهیم فراموش شده است وگرنه روحیه دلالی از این صنعت رخت بر نمی بنده.

آرزوی چهارم اینکه تاثیر تبلیغات تلویزیونی به انداره پولی باشه که خرجش می شه. این همه پول بالای این تبلیغات تلویزیونی دادن واقعا به آدم فشار می آورد.

آرزوی پنجم اینکه که کارفرماها از کارمزد شرکتهای تبلیغاتی کم نکنند و به این باور برسند که اگر از جایی بزنند خواه ناخواه بر کیفیت کارشان تاثیر می ذاره. بیزینس است دیگر.

آرزوی ششم اینکه جامعه تبلیغات کمی “دوست تر” باشند. به کارهای هم احترام بذارند و قضاوت منصفانه ای از هم داشته باشند. این جامعه خیلی بزرگ نیست باید هوای همدیگر رو داشته باشه.

آرزوی هفتم هم اینه که مدیران تبلیغات که در مقام سفارش دهنده آگهی هستند کمی با سوادتر بشن تا شرکتهای تبلیغاتی مجبور بشن کمی حرفه ای تر عمل بکنند.

 

سال خوبی داشته باشید.

 

مجتبی محمدیان- مشاور، منتقد و مدرس تبلیغات و برند

موسس و مدیر سایت کافه بازاریابی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نویسنده مهمان

محتوایی که توسط این اکانت نمایش داده می‌شود توسط سایر افراد نوشته شده است، درصورتی که مایل هستید در دنیای تبلیغات مطلب بنویسید با 09367381322 در تماس باشید

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا