بهاریه ۱۳۹۵

نوروز ، الگوی برندسازی پارسی / دکتر علیرضا نجفی

دنیای تبلیغات- بهاریه- دکتر علیرضا نجفی-

نوبهار است، در آن کوش که خوشدل باشی
که بسی گل بدمد، باز تو در گل باشی

نوروز، برند پارس که آوازه کهن دیار آریایی است، در راه است و چه خوب که با بررسی بیشتر نوروز در سال نو با همدلی به فضای کمی تا قسمتی ابری برند و برندآفرینی کشور دوست داشتنیمان کمک کنیم.
نوروز ، اصالت دارد
اعتبار و هویت دارد، مورد پذیرش همگان است،
شناخته شده است، خوشنام است، پایدار، قوی و ماندگار است.
مردم دوستش دارند، با قلبشون حسش میکنند؛
وقتی به شادی، نو شدن، هوای خوب، خوشی و خوش آب و رنگی می اندیشند، نوروز در ذهن و جانشان نمایان می شود.
نوروز، نام نیک دارد.
نوروز، شاید تنها نامی است که از قدیم ترین روزگاران این کشور باقی مانده و آوازه اش دنیا را به پاسداشت و احترام واداشته است.

با داشتن چنین فرآیندی در پیش روی مردم این سرزمین، چرا برند و برند سازی و دردی به نام عدم شناخت صاحبان مشاغل و صنایع و مخلوط کردن برند با لوگو و برندسازی با تبلیغات و بازاریابی را شاهد هستیم!

در حالیکه سالهاست مفهوم برند و برندینگ در دنیا جا افتاده و بسیار کتاب و مطلب در این خصوص منتشر شده، هنوز در ایران بسیاری بر سر مفاهیم اولیه و تعریف برند و برندسازی و تفاوت آن با تبلیغات و بازاریابی مشکل دارند!
حداقل نه دوره کنفرانس بین المللی برند با حضور اکثر صاحب نامان این حوزه از سراسر دنیا، در کشورمان برگزار شده و ده ها همایش و گردهمایی دیگر و هزاران دوره آموزشی،
واقعا چرا صاحبان صنایع و خدمات کشور نمی خواهند با بهره بردن از مشاورین و یا مطالعه و بررسی حداقلی، به بیراهه نروند و سرمایه های خود و کشور را هدر ندهند.

حال که دروازه های کشور به روی برندهای دنیا باز شده و حرفه ای ها به بازار مصرف گرا و پر سود ایران وارد میشوند نیازمند یک عزم ملی و جدی در مدیران و تصمیم گیران و یک تعهد ملی در تصمیم سازان و مشاوران هستیم تا مثل یک بوکسور آماتور در رینگ مسابقه با دو ضربه اول، ناک آوت نشویم:

×  معروف بودن یا مشهور بودن دلیلی بر برند بودن یا برند شدن نیست.
× دیده شدن در همه جا دلیل بر برند شدن نیست.
× تنها و بی رقیب در یک بازار پر فروش بودن دلیل بر برند بودن نیست.
× برند، تجمل و لوکس گرایی و هیاهو و … نیست.
× برند بدون دانش و اطلاعات حاصل نمی شود. برندسازی خود یک تکنولوژیست.
و این ماجرا تا فعالان حوزه برند، بازاریابی، تبلیغات و فروش به درستی و متعهدانه عمل نکنند پابرجاست.

برند شدن یا برند داشتن نه تنها نیازمند دانش لازم و صبر و تحمل و تامل است بلکه لازمه اش بر یک مدار بودن و در یک دایره بودن همه ابزارهای برند است:
تبلیغات، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش، مدیریت ارتباط با مشتری،
و مدیریت منابع انسانی
و حتی مدیریت مالی و همه اجزا شرکت باید تحت نظارت برند باشند.

افراد موفق دنیا یا خود ذاتا مدیر برند بوده اند، یا تفکر برند داشته و مدیر و مشاور برند داشته اند آنهم از اول آغاز…

برند سازی، قبل از شروع آغاز می شود.

نوروزتان پیروز

دوستدار شما
علیرضا نجفی
مشاور برند
دبیر اجرایی و عضو شورای راهبری کنفرانس بین المللی برند
دبیر کنفرانس بین المللی برند گردشگری

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نویسنده مهمان

محتوایی که توسط این اکانت نمایش داده می‌شود توسط سایر افراد نوشته شده است، درصورتی که مایل هستید در دنیای تبلیغات مطلب بنویسید با 09367381322 در تماس باشید

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هم‌چنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا