دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان- این روزها غیر از خروجی کارهای تبلیغاتی، چه خوب و چه بعد، داستان سرایی ها و پز دادن های با مزه اش بخش خیلی جذاب تر تبلیغات شده است. مثلا فلان پروژه ری برندینگ یا لانچ محصول انجام میشود که غالبا با کیفیت های معمولی انجام می شود. بعد گزارشات و دفاعیات آژانس ها یا خود شرکت ها از زحمات بی دریغشان و گزارشات پر زرق و برق و پر از اصطلاحاتی که اتفاقا در غالب موارد، شیفتگی به این پز دادن ها و کلمات بلای جانشان می شود قسمت خیلی جذاب این روزهاست. که برای صاحب کالا هم غالبا این پز دادن جذاب است و به آن تن در می دهند…
برند جهانی، هویت سازمانی، کمپین، CPM، نیو مدیا، خلق اثر هنری، سفیر برند و… و همه آنچه که با اجرای ظاهری، می تواند شرکت ها را بیچاره کند. که البته اگر هم درست و دقیق انجام شود، حتما کار می کند.
آسیب می تواند از جایی شروع شود که شیفته این لغات و حس خوب بیانشان شوی تا شیفته کارکرد و اثر بخشیی شان. اینکه یک فرایند را چنان پر طمطراق تعریف کنی و آنقدر شیفته ظاهرش شوی که اصل کار را فراموش کنی. اما قصه خیلی ساده است. تنها میزان سنجش خوبی یا بدی این همه قصه های روشنفکر نمایانه با ظاهرحرفه ای، صرفا “اقبال مردم” است. اگر جواب داد قطعا کار خوبی بوده است.
این ویدیوی جذاب را ببینید. این همان خطری است که از آن گفتم و امیدوارم خروزجی خوبی داشته باشد و این برند در برنامه هایش موفق شود. مدتی بعد مردم با رفتارشان خواهند گفت این همه چیزهای جذاب، جواب داده یا نه.
چه ری برندینگ لوسی!! یه جوریم شد!!
درود
متاسفانه به علت دانش کم متوجه این موضوع نشدم که این ویدئو از منظر آقای نوریان دارای ویژگیهای لازم بوده یا اینکه ویدئوی کاآمدی نخواهد بود؟
البته متوجه هستم که محل و هدف اکران این ویدئو به مدیران بوده و هست.
درود بر جناب افلاکی عزیز
هنوز خروجی های کار بیرون نیامده که بتوان آن را تحلیل کرد.
ولی مشخصا اشاره شده اینها همه چیزهایی است که اگر گول ظاهرش را بخوری و مجذوبش شوی بیچاره می شوی
اینکه از ویدیو برداشت می کنید دوستان چقدر شیفته این قصه شده اند قضاوتش با شما….
سلام خدمت شما جناب نوریان عزیز. از شما بسیار سپاسگزارم در مورد انتشار این مطلب خوب.
تقریباً تا اواسط کلیپ یعنی بعد از پیاده شدن از هلی کوپتر و مرسدس و …. من فکر کردم از سری تبلیغات جیمز باندی است که در تلاش معرفی یک محصول خیلی خاص و مهم و ممنوعه هستند که قصد دارند آن را وارد کشور کنند و ادامه ماجرا. نمی دونم این نزدیک بینی چقدر باعث خود بینی و اغراق شرکت های ما می شود. بگذریم اگر بازیگران و عوامل این تیزر، در شرایط عادی مورد فیلم برداری قرار می گرفتند خیلی بهتر بود تا اینکه دیالوگ های شمرده شمرده را به صورت قطار واژگان خاص که همان طور شما به آن اشاره کردید، بیان کنند. من اگر جز این مجموعه بودم قطعاً با تولید چنین محتوایی موافقت نمی کردم. دو نکته ای که بیانگر دو تهدید است که نهایتاً می تواند به آسیب تبدیل شود را می خواهم در این تیزر بیان کنم. در ابتدای صحبت در مورد سفیر برند، فرمودند که تبلیغات یک برند میراث یک کشور است. آیا این جمله مصداق واقعی دارد یا اصلاً صحیح است مثلاً تبلیغات برند بارلی میراث کشور ماست؟ یا چی توز موتوری و … . و این که بنده حقیر نتوانستم ارتباط آن را با درآمد پایدار پیدا کنم. به علاوه یک سری نسخه های قطعی نیز در این تیزر وجود دارد، حتی برخی از پزشکان برای تجویز دارویی خاص سوابق پزشکی شما را بررسی می کنند تا در صورت تنافض آن را با داروی دیگر جایگزین کنند (اقتضایی). به کرات شنیده شد که سفیر برند خوب است و جملات این چنینی. چنین نسخه هایی می توان صدمات جبران ناپذیری داشته باشد و باید با تحقیقات فراوان و معتبر اثربخشی آن مورد آزمون قرار گیرد. نکته دوم، درست است که انتخاب سفیر باید براساس یکسری ویژگی های شخصیتی و ظاهری و سبک زندگی باشد، اما وقتی در مورد ارزیابی انتخاب سفیر صحبت شد، استانداردهای اروپایی قدم به میدان گذاشتند. اصالت ایران زمین و شمال ایران با استانداردهای اروپایی.
جا دارد که بیان کنم این موارد ذکر شده ی بنده را نمی توان به عنوان نقد در نظر گرفت چون نه منتقد هستم و نه به خودم اجازه ی این کار را می دهم، فقط دیدگاه خود را با توجه به این کلیپ بیان کردم. با تشکر
درود بر جناب قاسمی عزیز
سپاس از کامنت کامل و درست شما
پیشنهاد می کنم مطلبی راجع سفیر برند جهت انتشار در سایت ارسال فرمایید
مطلبی نو و خواندنی خواهد شد
ممنون از حضورتون
info@donyaetablighat.com
ارادتمند شما جناب نوریان. شما استاد بنده هستید و نوشته های خواندنی و حرفه ای شما را همواره دنبال می کنم.
ارادتمندم. بزرگوارید شما
واسه سازنده کلیپ از لحاظ ساختاری یه پیشنهاد دارم. اسم اشخاص و تخصص و سمتشون را اگه کنار نویس می کرد شاید خیلی متفاوت تر این می شد.