دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان- (توضیح: هر ماه، در صفحه دنیای تبلیغات در ماهنامه دنیای تصویر به مباحثی تخصصی در حوزه پرسونال برند برای ستارگان ایران می پردازم. در اولین شماره، دلایل برند نبودن رامبد جوان، علیرغم شهرت و محبوبیتش بیان شد و در ادامه همین سلسله یادداشت ها، در شماره این ماه، ابعاد برند مهران مدیری بررسی شده است. بخشی کوچک از این یادداشت منتشر می شود)
…اما مدیری این فاصله معنا دار با رقبایش را در فضای کمدی در پوستر سریال شوخی کردم درست مطابق با آنچه ممکن بود در ذهن مخاطب وجود داشته باشد بصورت بصری –در راستای یک برند سازی شخصی هوشمندانه- به آنها القا کرد. این پوستر که بصورت گستره در قالب بیلبورد در همه ایران نصب شد، مدیری را در جلوی کادر نشان می دهد که حجم بسیار بیشتری از کادر را اشغال کرده و مثل یک قهرمان دستش را برای مخاطبانش بالا برده و با فاصله از او، خیل عظیم کمدین های ایران که بسیاری ازآنها هم سازندگان سریال های طنز -و در این حوزه رقبایش- هستند، مثل صفی از موجودات کوچک پشت سر اوایستاده اند. اعتقاد دارم این پوستر یکی از موثر ترین و هوشمندانه ترین ابزار های برندینگ مدیری در تثبیت فاصله او از رقبایش در ذهن مخاطب بوده است…