پیشنهاد سردبیرتحلیل

قدم های طلاییِ رو به عقبِ بانک تجارت در تبلیغات

دنیای تبلیغات- آناهیتا جلوه- بانک تجارت بی شک یکی از بانکهای عرفانی ایران است، بعد از شاهکار ِمرگ از پیراهن تن به شما نزدیک تر است … نه ببخشید… شما در آیینه اتومبیل زشت تر به نظر می آیید حتی اگر جایزه بگیرید.

با نشان دادن جاده ای با درختان برافراشته و آبی آُسمان که به نور متنهی میشود به یادمان می آورد، مرگ در کمین است و ما هر روزی که با شلوار چروک خورده و قدم هایی که در اطراف قله آتشفانی میگذاریم و از جای پاهایمان رگه های مواد مذاب بیرون میزند، یک قدم به آخر این جاده ی طلایی نزدیک تر میشویم.

 

بانک تجارت رویکرد یکپارچه ای دارد و میخواهد جایگاه خودش را بعنوان بانکی با دغدغه های فلسفی و نگاهی به زندگی پس از مرگ در ذهن مخاطبش ایجاد کند.

 aaa

در هویت سازی بانک تجارت، ادبیاتی که این بانک برای گفتگو با مخاطبش انتخاب کرده است ترکیبی از ادبیات رسمی با تاکید بر شرایط حسابهای قرض الحسنه و ادبیات محاوره ای است بگونه ای که با تغییر فونت به فونتی با شکست های کمتر و انحنایی که راحتی در اجرا را باید منتقل کند، یک را به یه تبدیل کرده و میگوید یه قدم بردار، یه قدم طلایی !

بانک تجارت البته این نکته را نباید فراموش کند، اگر این برنامه جایگاه یابیش را خیلی جدی دنبال کند باید پروژه ی تغییر نامی را هم در دستور کار خود، بگذارد (که اینجانب نامی را پیشنهاد نداده و آن را برای گرفتن ۵۰۰ میلیون ریالم حفظ میکنم).

بطور مشخص به نظر میرسد بانک تجارت بیشتر از اینکه برنامه ی مشخصی از اجرای یک خط در میان کمپین تبلیغاتی خود داشته باشد که در برنامه ریزی رسانه اش هم مدیریت مشخصی قابل مشاهده نیست، خواسته از قافله تب تبلیغاتی بانکها عقب نماند و با تشویش و عجله دست به تولید طرح میزند.

پیشنهاد میکنم بانک تجارت برای اتاق فکر خود، مقداری نوشابه انرژی زا تهیه کند تا از این فاز منفی خارج شده و ایده های پر انرژی دیگری را پیاده کنند.

44

جای تاسف است بانکی که در زمینه مرچندازینگ شعب بعنوان یکی از پیشرو ها اقدام کرده و هنوز رنگ سورمه ای و آبی فیروزه ای آن بدون نیاز به خواندن نامش، جای یکی از شعبه ها را نشان میدهد، در فضایی که میتواند به راحتی با تکیه بر نامش پیام آور دغدغه هایی فراتر از جایزه باشد، خودش را درگیر ایده های نه چندان نو با اجراهای ضعیف کرده است.

بانک تجارت اگر از چرت عصرانه اش بیدار شود، با کمی دقت در می یابد که مخاطب هوشیار و قدیمی ش این روزها جریان های روز را دنبال میکند و به فکر “تجارت” است اما نه از نوع جایزه دارش، تجارتی که به اون کمک کند تا در فضای پر امید رونق در آینده، بانکی قابل اطمینان و خلاق باشد. بانکی که در تجارت های بین المللی حرفی و خدماتی برای ارائه داشته باشد و بتواند با رقبای خارجی ش در فاصله ی “یک قدمی” رقابتی طلایی کند.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

آنا جلوه

عضو هیئت تحریریه دنیای تبلیغات

نوشته‌های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    مطلب جدی و موثری بود
    سایت دنیای تبلیغات به صورت حرفه ای و با انگیزه درحال نقد و تحلیل رخدادها و آگهی های بازاریابی ایران است.
    خسته نباشید.

  2. واقعا یک بانک میتونه بدتر از تجارت باشه؟ ممنون از دنیای تبلیغات بابت تیزبینی و اهمیت دادن به موضوع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا