دنیای تبلیغات- چهار فصل سال، زمان مناسبی برای برندها هستند تا بتوانند خود را همچنان مطرح نشان داده و کمپینهایی با موضوع مرتبط با آمدن فصلی جدید راهاندازی کنند و با ارائه پیشنهادات ویژه، خود را بر سر زبانها بیاندازند. همراه اول یکی از اوپراتورهای مطرح کشور ما است که همواره از موقعیتهای فصلی بهره برده و اخیرا هم کمپینی برای آغاز فصل سرد زمستان آغاز کرده که به شیوه آنلاین نمایش بنر و همچنین آفلاین راهاندازی شده است. موضوع این کمپین که «روزهای گرم حرفی» نام دارد، از روزهای سرد برفی فصل زمستان گرفته شده است و در بخش خلاقیت کمپین، همراه اول توانسته خوب عمل کند. در ادامه به یک نقطه قوت و یک نقطه ضعف این کمپین در فضای آنلاین اشاره خواهیم کرد:
نقطه ضعف: نقطه ضعف عمده این کمپین استفاده نکردن از کدهای ردیابی UTM است. زیرا پس از اتمام کمپین، همراه اول نمیتواند ترافیک ورودی خودش را تفکیک کند و بیشک موضوع اینکه از نمایش بنر چند کاربر وارد صفحه فرودشان شدهاند مشخص نخواهد شد.
این ایراد در کمپینهای قبلی نمایش بنر همراه اول، قابل مشاهده بود و متاسفانه همچنان برطرف نشده.
نقطه قوت: این کمپین از یک بنر خوب با محتوایی مناسب بهره میبرد که در آن مشخصا عنوان شده که در ادامه چه چیزی در انتظار بازدیدکنندگان است.
از طرفی در صفحه فرود این کمپین به اندازه کافی اطلاعات در مورد پیشنهاد زمستانه همراه اول وجود دارد که مخاطب بتواند تصمیم بگیرد که آیا دوست دارد از این فرصت ویژه بهره ببرد یا خیر.
در کل در ایران کمپینهای فصلی بسیار خوبی راهاندازی میشوند که برای بهبود آنها، بهتر است اصول هم رعایت گردند و در غیر این صورت نمیتوان نتایج را به صورت صحیح و کامل بدست آورد.
نویسنده: نیما مبارکی – اد بلاگ
(این مطلب از سوی دنیای تبلیغات، با حمایت مالی شبکه تبلیغات٬ که یک سرویسدهنده آنلاین برای تبلیغات اینترنتی است تهیه شده است)