تحلیل

به بهانه حواشی ایجاد شده برای پدیده / زمان آن رسیده که زنده بگور کردن برندها را کنار بگذاریم…

دنیای تبلیغات- ظناز همایونفر- آیا مسئولیت اجتماعی برند فقط از سوی برندهاست یا گاهی جامعه نیز نسبت به برند ملی شان مسؤولند؟

این روزها اخبارهای نه چندان دلچسب از سوی مردم ، خبرگراری ها ، اقتصادیون و سیاسیون به گوش می رسد که هر انسانی با نگاه توسعه پایدار را عمیقا به فکر فرو می برد.
در پاسخ به پرسش نخست باید گفت مسئولیت اجتماعی از سوی جامعه به برندها نیز قابل تعریف است.
وقتی برندی با حاشیه رو برو می شود وظیفه جامعه آن است که با حمایت خود حاشیه زدایی نماید.
پدیده فقط مرکز فروش سهام نیست، شهر پدیده افتخار ایران است با تمام داشته ها و نداشته هایش.
ایران علاوه بر درآمدهای نفتی مانند همه کشورها نیاز به درآمدهای غیر نفتی نیز دارد، و یکی از این پایگاه های اقتصادی جذب گردشگر است که این امر نیاز به زیرساخت مناسب دارد زیرساختی متناسب با استانداردهای بی المللی.
 پدیده شهری است که هتلی در شان ایرانی دارد، و موجب حفظ ابرو در مقابل گردشگران و مخاطبین کشور های جهان اول است.شهری که مرکز تخصصی درمان دارد برای جذب افرادی که در خارج از ایران و داخل ایران نیازهای درمانی دارند در فضای خارج از آلودگی هوا با بهترین پزشکان بین المللی (به یاد داشته باشیم ابن سینا را که از تمام نقاط جهان برای درمان نزدش می آمدند و امروز چه؟ پزشکان ما را به دیگر نقاط دنیا می برند…)
پدیده شهری که دانشگاه هتل داری دارد، مرکز فرهنگی دارد،شهری که به انسان و نیازهای انسانی در آن فکر شده و با تفکر جهان اول ساخته شده است.
برای اولین بار بعد از سألها به دست ما ایرانیان ابزاری برای موفقیت داده است که می توانیم در فضای بین الملل از شکوه، بزرگی و دانش این پروژه یاد نماییم.
برندهای بین المللی قابل توجهی با دیدن وسعت و فکر پشت این پروژه برای اولین بار به ایران می آیند.
 شاندیز که شهر کوچک سنتی بوده است را به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور تبدیل نموده و باعث ایجاد هزاران شغل گشته است.
هدف از این نوشتار تعریف نیست ، اما شاید باید به جای زنده به گور کردن برندها کمی همت به حمایت از آنها نماییم.
زمان هوشمندی اقتصادی است ان هم در سالی که شعارش جهاد اقتصادی است.
hotel5star در به بهانه حواشی ایجاد شده برای پدیده / زمان آن رسيده كه زنده بگور كردن برندها را كنار بگذاريم...
این حاشیه ها در زمانی است که  مسعود سلطانی فر سه شنبه شب در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه و همایش شهر ایده آل در جزیره کیش به خبرنگاران گفت: باید تا سال ۱۴۰۴ شهرهای کشور مان دارای ۲۰۰ هتل پنج ستاره شود در حال حاضر هزار و ۷۰ هتل در کشور فعالیت می کنند که با این وجود باید برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا ۱۰ سال آینده هر سال ۳۰ هتل مجهز پنج ستاره با استانداردهای روز به آمار هتل های کشور افزوده شود.
و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اشاره ای به بحث درآمدی در سال ۱۳۹۲ در کشور نمود مبنی بر اینکه  در سال ۱۳۹۲ از محل صنعت گردشگری، ۶.۵ میلیارد دلار درآمد داشتیم  و این در حالی بود که باید زیرساختهای این صنعت درهمه شهرهای کشور فراهم می شد.
شمار سفر گردشگران از ۴.۷ میلیون نفر درسال ۱۳۹۲ به ۲۰ میلیون نفر تا سال ۱۴۰۴ افزایش خواهد یافت که درآمد از این آمار ورودی گردشگر به کشور بیش از ۳۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و این مبلغ  نصیب بخش خصوصی در کشورمان می شود و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور سهم صنعت گردشگری کشور را از تجارت جهانی این صنعت در سال ۹۲، پنج دهم درصد محاسبه و اعلام کرده است.

شاید باید همسو با اهداف بلند مدت در دولت تدبیر و امید، با تدبیر دولت و مردم بظور جدی به فکر حمایت و حفظ داشته هایمان باشیم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

طناز همایونفر

کارشناس ارشد ام بی ای با گرایش مارکتینگ مدرس و مشاور بازاریابی، برند و تبلیغات

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا