آموزشپیشنهاد سردبیرتحلیل

برنج میزبان، از فلاش بکی که به آینده سفر می کند تا شعار شاهکارش!

دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان- روزنامه، روزنامه، خبر مهم. دیشب در یک مهمانی مهمانان میزبان را خوردند…

mizban 2

تیزر برنج میزبان، پکیجی از اشتباهات عجیب تبلیغاتی است. از شعارش  که در ابتدا و انتهای تیزر در روزنامه نوشته میشود، که بجای تلاش بر ارائه benefit محصول در شعار،به رسم سالیان دور در طراحی شعار، به هر قیمتی، به دنبال طرح اسمش است. که حتی اسمش را بجای طنز، با لودگی بیان می کند. از این اشتباه اساسی بگیرید تا فضای گذشته های دور ابتدای تیزر، با آن فونت روزنامه و جارچی اش که در فلاش بک دیشب، به آینده سفر می کند(!) و خانه ای را نشان می دهد که از حیث دکور، رنگ و نور متعلق به اینده دور مخاطبان این برنج است تا دیشب! و تدوین پر از ایرادش پش از ورود دیس برنج و بازی ها و دیالوگ های ابتدایی و از همه بدتر آن خنده ی نچسب نابازیگرانش پس از این دیالوگ شاهکار: می گم حالا فردا همه می گن یه عده رفتن مهمونی، میزبان رو خوردن…

این شاهکار دیگر را هم از دست ندهید که صدای نریتور این شعار را می خواند: برنج میزبان، میزبان مهمانی های شما (اتفاقا بد نیست) ولی بر روی تصویر عبارت میزبان مهمان را خورد درج می شود.

معلوم نیست برندی که با چنین اشتباهاتی قرار است در ذهن مخاطب پوزیشن شود سرانجام ببا چه حجم از جوایز و قرعه کشی مجبور به فروش خواهد یود.

در دنیایی که بر روی هر فریم و کلمه تبلیغات حسابی فکر می شود، مخاطبان تا این حد باهوش، حساس و با عنایت به اپلیکشن های ارتباطی، بیش از پیش در معرض تماشای انواع خلاقیت های جذاب هستند، چنین آگهی هایی حیرت آور است.

روی این دیالوگ هم تامل کنید: همه گشنشونه… منتظر میزبانن…

mizban3

 

mizban1

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امیرحسین نوریان

منتقد و تحلیلگر تبلیغات

نوشته‌های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. ممنون امیر جان
    بحوام وسواسی بشم باید بگم اینم اضافه کنی که تو آگهی یه جا می گه “میهمان” یه جا می گه “مهمان”
    بالاخره کدوم درسته برادر
    مسئولین چرا رسیدگی نمی کنن : -)

    1. مرسی از حضورت مجتبی عزیز
      وسواسی بشی که یه ثانیه هم از توش در نمیاد

  2. من فکر نمیکنم پشت این اثر !!! فکر زیادی باشه . چون از عوامل تولید آگاه نیستم ، ممکنه برخی از اونها رو بشناسم . برای همین نظرهای تندم رو قورت میدم . اما نقد این کار بسیار به تخریب نزدیکه . برای همین نمیشه نقد کرد . پس به همین چند کلمه که نوشتم بسنده میکنم . شعار ” مهمان میزبان را خورد ” در حین پخش ، تمام قد تمسخر بیننده رو بر می انگیزه ، و این زیاد مطلوب نیست . شاید عملکرد معکوس این شعار خودش باعث بشه نام “میزبان” توی اذهان بمونه ، و شاید همین یک مورد مطلوب باشه ، اما طبیعتا با حس خوبی همراه نیست .

    1. درود بر مرتضی عزیز
      هیچوقت بخاطر شناخت یا احتمال شناخت کسی حرفتو قورت نده.
      مخصوصا وقتی که پای نقد در میونه. دوستی که بخاطر نقد صحیح ناراحت بشه بهتره زودتر دوستیشو قطع کنه.
      مرسی از نطرت

  3. از خواندن نقدهای منطقی و صریح و بی پرده شما استفاده می کنم و لذت می برم. شبیه فراستی بی تعارف هستید.
    سایت خوب شما را همیشه می خوانم.
    با تقدیر و احترام
    جواد زاده. لاستیک بارز

  4. یاد گرفتیم از نقدی که نوشتید . ممنون
    اضافه کنم : انتخاب بازیگر و طراحی صحنه هم بد بود . امیدوارم عوامل و سفارش دهندگان این نقدها رو بخونن . واقعا نیاز به بازنگری داره کارشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا