۱۹ نطر متفاوت و بعضا عصبانی خوانندگان – دنیای تبلیغات – امیرحسین نوریان – از زمانی که چنین شیوه ارزشگذاری را به سبک ارزشگذاری فیلم های سینمایی برای تیزرهای تبلیغاتی طراحی نمودم، این اقدام به شدت در بین اهالی تبلیغات طرفدار پیدا کرد و بسیاری از دوستان و اهالی و صاحبنطران و حتی مدیران برندهای مطرح خواستار انتشار این ارزشگذاری ها و برسی تبلیغات صنف های مختلف شدند. این مجموعه که چهارمین دوره ارزشگذاری تیزرهای تبلیغاتی است را به بررسی تیزرهای چای اختصاص دادیم.طبق معمول هم نطرات و هم تحلیل ها با ادبیات های متفاوت و از منظرهای مختلف است. درج همین تفاوت ها در کنار هم این بخش را تا این حد جذاب کرده است…( سری اول نطر سنجی را اینجا و سری دوم را اینجا و سری سوم را اینجا بخوانید)
تیزرها را ببینید و نطرات و تحلیل های منتقدان را بخوانید.نگاه به ستاره های زیر هر عنوان بصورت ستونی، کلیت ملموسی از وضعیت تیزر را فاش می کند…
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ای کاش حداقل یه نفر در نقد تیزر چای دوغزال ( خستگیم در رفت!) به این موضوع اشاره می کرد که متاسفانه برند در ایده ی قوی این تیزر گم شده است!!! به طوریکه شما اگر از جند نفر بپرسید ، همه این تیزر را به دلیل ایده ی جذابش به یاد دارند اما تقریباً هیچ کس یادش نیست مربوط به کدام چای بوده است !!! در پایان باید اضافه کنم که ایده کپی است و اصل تیزر خارجی آن موجود است !!! تنها خلاقیت این کار ارتباط برقرار کردن بین اصطلاح رایج در فرهنگ ایرانی یعنی خستگیم در رفت و سناریو تیزر خارجی بوده است …
اینکه فردی تا این حد نکته سنج است که می گوید ست شیشه ای و چینی بهم نمیاد در تبلیغ اول که آقای احمدی گفتند بسیار جالب است. اقای احمدی متاسفانه بی دقتی بسیار زیاد است. از مدیر سایت می خواهم به معرفی منتقدین با اراوه کارهایشام هم بپردازد
ممنون از سایت خوب شما
اقای احمدی اگر ممکن است معنی لغات این جمله را تشریح فرمایید تا بیشتر یاد بگیریم:
احمدی : – یک آگهی با اکسسوار کلاسیک و موسیقی سنتی. اما در بخار چای جوانی را با اسنوبورد میبینیم که با فضا و موسیقی اصلا هم خوانی ندارد. البته تصویر اول برایم واضح نبود.
اسپارتاکاسو عشقستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
تیرتون بیست.
اقای نوریان عزیز
سیروانی هستم
ایده انتشار نقد تیزر بسیار جذاب و آموزنده است و از شما ممنونم.
امید وارم از کافه تبلیغات هم موفق تر باشید
با این جمله شما که در اوج قطع شود کمی مخالفم
ممنون از این مطلب خوب
“معلوم نیست وقتی خستکی دیوار را می شکافد و بیرون می رود چطور می شود که بلافاصله کبوتری به داخل وارد می شود.”
واقعا این شیوه نقد صحیح است؟
به نطز من که پرنده بجا وراد شده است.
سارامینایی
چای کاپینان اون جایی که بچه اول کیپ میگه کاپیتانم جان من عکس العل باباه رو ببینید
دلم می خاد چای کاپیتانو بکنم تو دهنش
این سبک فیلم عروسی ساز رو خوب اومدید اقای نوریان
با تشکر از شما و کارشناسان محترم
همه نقدها رو خوندم و لذت بردم به ویژه از نقدهای آقای بختایی که ضمن نگاه نقادانه بیان طنازانه شان هم خیلی خوب و جالب بود
همگی خسته نباشید
باسلام خدمت دست اندرکاران
ضمن تشکر از نقدهاتون .. اما آقایان بهتر نیست اول تیزرهایی که خودتون ساختید و نوشتید رو بذاریم وسط نقد کنیم بعد بریم سراغ کارهای دیگران؟! بدون اینکه از شرایط تولید .. مقدار بودجه..زمان تولید ..سلیقه و فهم مشتری اطلاع داشته باشیم… آقای خاکپورنیا تیزرهای بانک انصار رو که ساختید بذارید نقد کنیم..آقای خاکی پور از تیزرهایی که نوشتید و بازی کردین خودتون توشون بذارید نقد کنیم..جناب احمدی از تیزرهای بانک تجارت و صادرات که در جایگاه تهیه کننده بودید بذارید نقد کنیم.. شماها دیگه خواهشا نشید شبیه متولیان سینما و انیمیشن مملکت که ادعاشون هفت آسمون رو میخواد بلرزونه اما خودشون هیچ گلی به سر این صنعت نزدن… صنعت تبلیغات تو ایران هنوز خیلی مشکلات ریشه ای داره و امیدوارم بهتون برنخوره اما همه ما هنوز کوچکتر از اون هستیم که بخوایم بشینیم و اینطور یکطرفه بدون اطلاع از حواشی و مشکلات قضاوت کنیم..همه ما هنوز در ساخت یک فریم سالم و قدرتمند تبلیغاتی که با معیارها و ارزشهای بین المللی مطابقت کنه عاجزیم. متاسفم اما این فضایی که من میبینم فضای نقد دوستانه نیست و هیج کمکی به رشد صنعت تبلیغات تلویزیونی نمیکنه…بیشتر به مضحکه کردن و دست انداختن و تحقیر کردن همکاران شبیه تا نقد سازنده.. ما همه شاگردیم… یاد بگیریم فرصت نقد برای ما نیست. با تشکر
D: ..D:… آخه به گرافیک و لوگوی خود سایت نگاه کن …. اینا میخوان منتقد سازنده باشن؟!!!
جناب ایمان عزیز
گرافیک سایت را بافاصله از بهترین گرافیک های سایت های با ماهیت مشابه می دانم که از لحاظ بصری به شدت قوی و موثر است. البته همچنان برخی جزییات آن در حال تغییر است. با این حال هر اثر هنری یا هر طرحی فارغ از تمام ملاحظاتش از معیار سلیقه افراد می گذرد و از این منظر به شدت محخترم است.
خوشحال موکد خواهم شد نقطه نطرات شما را در تمامی موارد مربوط به سایت با جزییات بیشتر بدانم و در جهت ارتقاء کیفی سایت از آن استفاده کنم
سلام بر همه بزرگان و صاحب نظران
چند سوال از دوستانم دارم:
آقای اصفهانی: به نظر شما چه شعاری می تواند برای شاهسون مناسب باشد؟
آقای بادکوبه: چرا شما نظر ندادید؟ چای دبش را شما ساخنه اید؟
آقای جعفری: خاله زنک بازی کاملا مشهود است در تبلیغات. تعبیر زیبایی بود.
آقای نوریان: نقدهای شما مانند سایتتان صریح و بی مراعات است. امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند.
آقایزامیر خاکی پور: من هم اسپارتاکوسم بهترین نقد ممکن بود. هرچند شما یا شغلت رو عوض کن یا روغنت رو را متوجه نشدم.
آقای مجتبی محمدیان: “چایت رو عوض کن” لطفا ارزش های این شعار را بگویید؟
واقعا از کلیه دوستان ممنونم.
ممنون… از نوشتن لوگو بدون پرداخت گرافیکی مثل تبدیل حرف O به شکل کره زمین فاصله بگیرین بهتره..این تقریبا اولین ایده ایه که به ذهن آدم میرسه… تعمق کنید روی ایده اش یه مقدار. لی اوت فارسی لوگو خوب در نیومده..خامه.. من فونتوگرافر نیستم اما از دوستان گرافیست که به شکل تخصصی تو این زمینه کار کردن کمک بگیرین.قطعا نظرات بهتری دارن…پنل تبلیغات شلوغ و گیج کننده است..یکدست نیست..مثل تبلیغات سایتهای فروشگاه اینترنتی هاست که جنسهای ارزون میفروشن… تا همینجاش هم اصلاح بشه خوبه… این لینکها به نظرم کمک میکنه:
https://www.advertising.com
http://www.creativedepart.com/
سپاسگزارم ایمان عزیز
منتظر نظراتت هستیم
معمولا نقادها زبان دراز و دست های کوناهی دارند. نقد کن که معلومه کار دیگه ای ازت ساخته نیست, این پست هم تبلیغ منفی خوبی بود
در ضمن یک نکته رو یادم رفت بگم. اتفاقا پیشتر از این و زمانی که در کافه تبلیغات این ارزشگذاریها انجام میشد، چند تیزر از من و یا سایر دوستان، مورد نقد و بررسی قرار گرفت و اتفاقا اونجا هم دوستان بدون ملاحظه، نظر موافق و مخالف خودشون رو ابراز میکردن. و این روند در اینجا هم ادامه خواهد یافت. بیتعارف، اعضای این سایت، بدون حب و بغض و کاملا بیطرفانه نظراتشون رو ابراز میکنن.
برادر محمد زکریا ، چند سال پیش برند اویلا تیزرهای کوتاهی پخش می کرد با کانسپت یا فلان و عوض کن یا روغنت رو … یبار می گفت کتت و یه بار می گفت ماشینت رو …
منظور من به نویسنده این آگهی هست که بهتر بجای کپی کردن از یه کار ایرانی دیگه ، شغلش رو عوض کنه 🙂
در مورد یه سری دوستان هم باید بگم ، من شماره ناشناس جواب نمی دم …
با سلام خدمت دست اندارکار گرامی که حتی جنسیتش را نمی دانیم
نقد اساس و بنیان پیشرفت است. تا چنین فضاهایی نباشد که هر تیزر دونی را به خورد صاحبان برند ها می دهند و پول های مفت می گیرند
کمی صبرتان را بالا ببرید
اگر کارها تعریف داشتند که حال تبلغات ما بهتر بود
بهتر است نقد کنید
سلام
شعار چای تو عوض کن” یک دعوت ساده به موضوعی تکراری است. دعوت برند به موضوعاتی که برای ما عادت شده و تلنگر به ذهن مخاطب می تواند بازار ساز باشد.
البته نه به تنهایی.
آقای نوریان
امیدوارم در این فضای جدید باز هم موفق باشید
مجتبی محمدیان عزیز
از حضور و همکاریت سپاسگزارم.
دوست گرامی محمد ذکریایی در زمینه طراحی شعار برای محصولی مثل چای با برند شاهسون بهتره از واژه هایی استفاده بشه که هم ماهییت محصول را در بر بگیره و هم به ارتقائ برند کمک کنه ..استفاده از واژه های تکراری و پر از ادعا که باعث عدم باورپذیری بیشتر مخاطب میشه کمکی به برند شاهسون نمی کنه…مرسی از شما
با سلام خدمت همه عزیزان
از آنجاکه که دلخوری برخی از دست اندر کاران تبلیغات را در خصوص نقد کارهایشان پیش بینی می کردم. قبل از اظهار نظر در خصوص تیزرها توضیحی در مورد اینکار داده بودم که متاسفانه دوستان ما فراموش کردند توضیح بنده را هم مرقوم فرمایند.
از اینرو آن چند سطر را در ادامه می آورم باشد که موثر افتد
مقدمه: بیرون گود نشستن و گفتن لنگش کن کار راحتییه . شخصا معتقدم ایراد گرفتن راحتترین کار دنیاست. اما متاسفانه یا خوشبختانه از ما خواسته شده که همین راحتترین کار دنیا را انجام بدیم. این کار صرفا بهانه ایست برای نقد کردن کمی سختگیرانه و تا حد ممکن کارشناسانه، تا شاید از این طریق راهی باز شود برای بهبود بیش از پیش کیفیت کارهای تبلیغاتی در کشور عزیزمان. پس این به معنی عدم توجه به سختی کار و درک نکردن تلاشهای دوستان تبلیغاچی و تیزرسازمان نیست.
به امید روزهای بهتر و زیباتر
امیر بختایی
سلام با نظرات امیر خاکی پور و امید خاک پور نیا در مورد اکثر تیزر ها موافق تر از سایر دوستان هستم. ( مخصوصا با اسپارتاکوسش لپ مطلب را گفته در ظمن ایشون همونه که سناریوی تیزر نجات رایانه رو نوشت.:) . اما راستش از امتیاز ۴ ستاره ای یکی از دوستان به (چای دبش )در شگفتم !!!متاسفانه توضیحی هم در مورد نکات قوت این تیزر ننوشته اند تا بیشتر با نحوه امتیاز دهی ایشان اشنا شویم.
سپاس قهرایی