دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان- استقبال از روزها و مناسبت ها که چند ماهی است توسط دنیای تبلیغات منتشر می شود بازتاب های جذابی داشته. از استقبال از اینکه جالب است که چنین روزهایی هم وجود دارد تا ترغیب برخی برندهایی که حساسیتی به این مناسبت ها نداشتند، به نشان دادن واکنش به این روزها و تولید محتوای مرتبط با این مناسبت ها که طبعا برخی برندها فعال ترند و برخی نه. برخی این کار را جدی گرفته اند و برایش طراحی می کنند و مثل یک کار تبلیغاتی در موردش فکر می کنند و مثل چای گلستان برای محصول هم در دل این مناسبت نقشی تعیین می کنند و برخی هم صرفا جهت حضور طرحی آماده را بر میدارند و لوگویشان را می زنند زیر طرح و والسلام. و این است که برخی طرح ها برای برندهای مختلف مشترک می شود. برخی هم مثل بانک آینده صرفا این روزی مثل کتابخوانی را بی هیچ طرحی و مثل یک ولادت تبریک می گوید و حتی برای شبکه های مجازی که امکان به اشتراک گذاری تصویر وجود دارد، اسم و لوگویی از خودش در طرح نمی گذارد.
در این میان هم برخی طرح ها آنقدر ضعیف بود که پس از ارسال توسط دوستان روابط عمومی شرکت ها صادقانه گفتیم که بدلیل زیادی بد بودنشان منتشر نخواهیم کرد و در این میان برخی طرح های جدیدی زدند و فرستادند و برخی حالش را نداشتند.
مهم اما، درک اهمیت ارتباط ار طریق شبکه های حالا زیادی مهم اجتماعی در برقراری ارتباط و کمک به ایجاد برند ایمیجی بهتر است که باید جدی تر گرفته شود. مثل طرح های محترم و موقر سن ایچ یا ایده پردازان هما، اوتانا و پرهون طرح و برخی کارهای قابل قبول دیگر که قصد ورود به تحلیل آن طرح ها را ندارم.
اما در کلیت قضیه برخلاف تصور، این بخش ارتباط شبکه های مجازی با مردم مهم تر از چیزی است که فکر می کنند. در دراز مدت تاثیر جدی تری از برخی تبلیغات خواهد داشت. جدی گرفتن این بخش موثر بی هزینه باید در دستورکار برندهای جدی قرار گیرد.
طرح های ارسالی برای دنیای تبلیغات در این روز را ببنید:
عااالی بود ممنون