دنیای تبلیغات- دو روز قبل در کانال تلگرامی دنیای تبلیغات عکسی از جلد دومین شماره مدکی را منتشر کردیم (اینجا) با این توضیح: “طراحی جلد مبتدیانه برای نشریه مد” در این خصوص دو توضیح از سوی عوامل نشریه مد کی ارسال شده، یکی از سوی آقای ثروتی مدیرعامل و رییس شورای سیاست گذاری نشریه و دیگری از سوی خانم آزادی طراح جلد جدید نشریه مد کی که هر دو مطلب عینا تقدیم می گردد
لازم به توضیح است دنیای تبلیغات توضیحات یا جوابیه های رسمی ارسالی در خصوص موارد منتشر شده در سایت و کانال دنیای تبلیغات را منتشر می کند.
توضیح ارسالی آقای ثروتی مدیرعامل و رییس شورای سیاست گذاری نشریه مدکی:
سلام
امروز از طریق یکی از همکاران در جریان نقد جلد دوم ماهنامه در کانال شما بزرگواران قرار گرفتم.لذا لازم دانستم به چند نکته در این زمینه اشاره کنم.ضمن اینکه پیشاپیش انتقاد وارده را صحیح دانسته و قطعا در راستای پیشرفت کیفی گام برخواهیم داشت.
۱-قطعا ضعف مورد اشاره مورد قبول تولید کنندگان نشریه نیز هست.ولی در نظر داشته باشیم که در شروع فعالیت یک ماهنامه در حوزه ای جدید به زمان برای بلوغ نیاز خواهیم داشت.
۲-با توجه به حساسیت های موجود در حوزه مد،امکان استفاده از بسیاری از عکس های با کیفیت داخلی،برای جلد وجود نداشت.در نظر داشته باشید که ماهنامه به خاطر انتشار یک عکس بسیار ساده،در شماره اول،اخطار گرفته بود و این برای شماره اول یک نشریه بسیار نگران کننده است.انتشار بلند مدت یکی از اهداف اصلی همکاران ما در این نشریه است.شاید دلیل عمده ریسک نکردن همکاران در انتخاب عکس جلد همین اتفاقات بوده باشد(نمونه ای از عکس های تولیدی استاندارد به عنوان ضمیمه ارسال می شود.)
۳-جلد دارای اسپانسر بوده و عکس جلد توسط اسپانسر انتخاب شده است. مستحضرید که حیات نشریات به حضور آگهی و اسپانسر مالی پایبند است و این موضوع در شروع فعالیت یک ماهنامه نوپا،بسیار ضروری است.قطعا با انتشار شماره های بیشتر قدرت نشریه در انتخاب و رد اسپانسر بیشتر خواهد بود.
۴-برای نشریات مد در تمام دنیا،استاندارهای صفحه آرایی با نشریات دیگر متفاوت است .گاهی این تفاوت ممکن است منجر به خروجی خلاق شود و گاهی منجر به فاجعه.ما در تلاشیم با در نظر گرفتن گرافیک بصری فونت فارسی به الگویی متفاوت در صفحه آرایی نشریه در حوزه مد برسیم.بدیهی است تا رسیدن به این هدف ممکن است خروجی جلد مطلوب نظر اهالی فن نباشد.
۵-تیم تولید ماهنامه با توجه به سابقه فعالیت در نشریات مختلف،امکان تولید و طراحی نشریه مشابه بسیاری از نشریات لایف استایل جذاب را داراست.ولی همانطور که بیان شد،هدف رسیدن به سبکی مناسب با حوزه مد است.
۶-در ادامه برخی عکس های تولیدی نشریه برای آگاهی از مسیر تکاملی نشریه ارائه می شود.
امید آنکه با اعمال انتقادها و نظرات دوستان،درشماره چهارم(که آماده انتشار است)،نشریه ای مناسب و بهتر ار قبل منتشر شود.
در پایان از همه دوستان بابت ارائه نقد و نظرات سپاسگزارم.
مطلب ارسالی طراح جلد جدید نشریه سرکار خانم آزادی:
سلام
وقتتون بخیر
من صفحه آرای جدید مجله مدکی هستم
خواستم دفاع کنم از تحریریه و تیممون
شما جلد شماره دو رو به عنوان یه جلد بد و غیرحرفه ای توی کانالتون منتشر کردید
ولی خب سرچ نکردید برای جلد جدید که کلا سیستم عوض شده
از دیزاین و صفحه ارایی و نوع فونت.
(شماره جدید نشریه مدکی با طراحی جلد خانم آزادی)
توضیح دنیای تبلیغات: از ابتدای تاسیس دنیای تبلیغات این جمله نیچه بالای سایت نوشته شده که “تحمل نقد نشانه بارز فرهنگ است”. با این توصیف از نگاه منطقی آقای ثروتی و تیم نشریه مدکی به نقد و تحلیل خوشحالیم.
بسیار خوشحالم که نشریه مد کی با وجود نوپا بودنش مورد توجه دوستان قرار می گیرد .قطعا ایراداتی دارد که طراحی جلد چند شماره آن نیز جزو آن نقد های وارده به آن است . امیدواریم از آنجا که در تولید محتوا و عکس های این نشریه روش و متدی جدید را در پیش گرفتیم در نقاطی که دارای ضعف هستیم نیز به یک فرم و سبک جدید برسیم .با تشکر از توجه شما
عضو کوچک مدکی
خوشحالم مدیر عامل نشریه نگاهی منصفانه به نقد داشتند و خودشون رو پشت طراحی بد نشریه مخفی نکردند توضیحاتشان نیز تا حدودی قابل درک است اما طراحی جلد مجله در نسخه جدید نیز بسیار ضعیف می باشد . با تشکر از دنیای تبلیغات