تبلیغات، واژه آزاردهنده دنیای امروز برای مخاطب و دغدغه بزرگ شرکتها. گیفهای چشمک زن کنار وبسایتها، عکسهای رنگارنگ آزاردهنده، پستهای تبلیغات تگرامی لابه لای محتواها، همه و همه برای برندها مخاطب گریزند و نرخ بازخورد مثبتشان روز به روز کاهش مییابد و مخاطب را روز به روز به انزجار نزدیکتر میکند.
نرخ نفوذ تلفنهای هوشمند در ایران به حدی بوده که تعدادشان در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور است. نوع ارائه تبلیغ در بستر وبسایتها و حتی اعلانهایی مانند ایمیل با تغییرات شگرفی همراه شده است.
نرخ رشد شبکه های اجتماعی در ایران به حدی است که ذائقه مصرف محتوا در مخاطب را نیز تحت تاثیر قرار داده. تبلیغ برای دیدهشدن به مخاطب نیاز دارد و طبیعتا با انتقال ذائقه مخاطب، جهت چرخش برندها نیز تغییر میکند.
اینفلوئنسر مارکتینگ روش نوینی از ارائه تبلیغات است. اینفلوئنسر کسی است که در شبکه های اجتماعی دنبال کنندگان بسیاری دارد و مخاطبان به شدت تحت تاثیرش قرار دارند. بازاریابی تاثیرگذار یعنی استفاده از اینفلوئنسرهایی که بر جامعه هدف کسب و کار مورد نظر تاثیر مستقیم دارند و فعالیت هدفمند حول کاربران این افراد تاثیرگذار.
چنکا کار خود را در قالب تبلیغات در محبوبترین شبکه اجتماعی ایران، یعنی تبلیغات اینستاگرام ارائه میکند. در واقع اینفلوئنسرها از طریق تبلیغات دهان به دهان به مخاطبین خود محصول کسب و کارها را نشان داده و به گوش عموم جامعه می رسانند. تبلیغات در جوامع امروز شکلهای نوینی به خود گرفته و آمارها از معتبرترین منابع تحقیقات بازار در دنیا نشان میدهد که بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی همواره در حال رشد چشمگیری است. رشدی که در سایر موارد رایج در ایران مانند تبلیغات بنری و کلیکی دیگر مشاهده نمیشود. تبلیغات شبکه های اجتماعی از اصول خاص و دسته بندیهای خاصی پیروی میکند. رساندن مفهوم از طریق انتقال تجربه موفق به روش استفاده از افراد تاثیرگذار، یکی از اعلی ترین روشهای برندینگ و مارکتینگ در عصر دیجیتال است که اعتبار قابل ملاحظه ای برای کسب و کارها میسازد. این مدل از بازاریابی از ترندهای سال ۲۰۱۷ بازاریابی روز دنیا به حساب می آید.
سال راه اندازی : ۱۳۹۶
آدرس سایت : https://chanka.ir