دنیای تبلیغات- پریسا جورابی– بیایید امروز درباره یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روش های نوشتاری تبلیغاتی صحبت کنیم. یک رویکرد ساده که مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار می کند :
من می دونم تو چه حسی داری! راستش رو بخوای منم دقیقا همین حس رو داشتم. تا اینکه X وY رو پیدا کردم و همه چیز تغییر کرد.
“جان کاپلس” یکی از مشهورترین اعجوبه های تبلیغاتی امریکا، این روش را ” من و شما” می نامد. چرا که اعتقاد دارد باید آنگونه بنویسید که گویی در حال یک گفتگوی دو نفره هستید. ” من و شما” یعنی نویسنده و خریدار.
خوب است که نوع بیان شما مانند یک فروشنده باشد، که در یک قرار ناهار کاری، در حال معرفی و فروش محصول خود به یک خریدار است.
به یاد داشته باشید، اگر حرف تاثیرگذاری به ذهنتان نمی رسد، بیهوده با متن کلنجار نروید. بهترین راه حل این است : قلم وکاغذ واقعی یا مجازی خود را کنار بگذارید.
یک دستگاه ضبط صدا تهیه کنید،و یک گفتگوی ساده و صمیمی راجع به محصول ضبط کنید. آن را به روی کاغذ بیاورید و به عنوان یک پیش نویس ساده استفاده کنید.
در ادامه می توانید یک نمونه ایرانی از یک تبلیغ موفق گفتگو محور را مشاهده نمایید