آموزشدیگر رسانه‌ها

شرایط تبلیغات موثر، نگاه پدر تبلیغات دنیا دیوید اگیلوی / بخش اوّل

نیاز‌های مردم در این دوره و زمانه، روز به روز بیشتر می‌شود و به تبع آن بازارها و کسب و کارها هم گسترش می‌یابند. همزمان با افزایش حجم خرید آنلاین و همچنین توسعه روش‌های فروش سنتی، رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان و فروشندگان ایجاد شده است. اما موفقیت در این حوزه نیازمند عوامل متعددی است که یکی از آنها تبلیغات است؛ روشی که اثرگذاری فوق العاده آن بر هیچ کس پوشیده نیست.
در این پست از دنیای تبلیغات، قصد داریم چند نکته بسیار کلیدی از دیوید اگیلوی – پدر تبلیغات – برای کسانی که موفقیت در بازار کسب و کار برایشان مهم است را بررسی کنیم.

دیوید اوگیلوی

۱- تحقیقات بازار و کسب اطلاعات

تا جایی که می‌توانید درباره موضوع یا محصولی که می خواهید راجع به آن تبلیغ کنید، اطلاعات و آگاهی پیدا کنید. تحقیق کنید و از منابع مختلف برای کسب اطلاعات بیشتر خود استفاده کنید. این امر گام اول موفقیت‌تان است. پس کم نگذارید!

۲- شناسایی استراتژی تبلیغاتی رقبا

ببینید رقیب‌هایی که محصولی مشابه محصول شما دارند، از چه نوع استراتژی برای تبلیغ کالا یا خدمات خود استفاده کرده‌اند؟ درصد موفقیت آنها چقدر بوده است و چه بازخوردهایی داشته‌اند؟ پاسخ این سوالات کمک بزرگی به شما می‌کند!

۳- نظر سنجی از مصرف کننده

از میان مصرف‌کنندگان محصولات خود، چندین جامعه آماری‌ مختلف در نظر بگیرید و از آنها در رابطه با محصولی که می‌خواهید تبلیغاتش را شروع کنید، نظرسنجی کنید. رفتار و چهره آنها را در هنگامی که درباره محصول شما صحبت می کنند زیر نظر بگیرید. با این روش شما میفهمید که چگونه می‌توانید مشتری‌ها را به خریدن محصولات خود‌ ترغیب کنید.

۴- موقعیت گذاری محصول

به این سوال‌ها پاسخ دهید:

  • کالای من دقیقا چه می کند!؟
  • برای چه کسانی تولید شده است؟!

۵- برندسازی یا شخصیت‌سازی

مخاطب و مصرف کننده، محصول را استفاده نمی‌کند! بلکه تصویری که از محصول در ذهنش شکل گرفته را استفاده می‌کند. پس برندسازی محصولات نقش بسیار مهمی در فروش دارد.

 

رویترز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

همید فدایی

خالق آقای گیمیفیکیشن . استراتژیست هک رشد

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا